woensdag 30 januari 2013

Gepimpte skipully en een "Kummelig" hemdje

Voordat ik een weekje naar Oostenrijk vertrok heb ik een witte skipully wat opgepimt met een borduursel. Met 3 designs van Urban Threads een mooiere pully!






Ook maakte ik in die week een tweede versie van hemdje met inpandig BH. Gekozen voor een mooie dunne lycra stofje bij Kantje Boord vandaan. Maar "oef" wat een kummelig stofje!! Het deed alles wat het niet moest doen! Scheef glijden, onderop dubbel gaan zitten, samentrekken, in steekplaat verdwijnen, van alles maakte ik mee. Uiteindelijk een mooi hemdje geworden. Bij de oksels trekt de stof echter nog steeds omhoog, daar moeten nog wat aanpassingen komen.

Denk niet dat er slips bij gaan komen.... Of pas als ik weer nieuwe moed daarvoor heb gevonden en de strijd met het stofje weer wil aangaan! Wat een verschil kan er tussen de verschillende materialen zitten.





5 opmerkingen:

  1. Kummelig? Nog nooit van gehoord haha
    Mooie werkstukken weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is een Brabants woord! Je ziet het ik pas me helmaal aan.

      Verwijderen
  2. Ondanks het vervelende stofje is hij toch wel mooi geworden. Ik hoop dat de aanpassingen goed gaan lukken.
    Mvg. Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dingen heb je gemaakt. Leuk, die borduurtjes. En het hemdje is ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het alleszins heel knap, met die ingewerkte beha!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!