donderdag 1 januari 2015

Start van een nieuwe Sew Along

Ik wens al mijn volgers van mijn Blog een ontzettend mooi jaar toe met vele geslaagde creatieve projecten in goede gezondheid!


Twee jaar geleden waren we zo enthousiast over het eerste boek "Zo Geknipt" van Sanne en Riet dat wij (Jos en Tialda) daar een Sew Along voor hebben georganiseerd. Dat was een groot succes! Velen maakten samen met ons elke maand een aantal recepten uit boek 1. Er waren er die erdoor leerden naaien en anderen kregen weer plezier in het naaien door de geslaagde 'recepten' uit het boek. Anderen vonden het domweg erg leuke dingen om te maken.
Nu is in oktober deel 2 van Zo Geknipt uitgekomen ditmaal van Riet en Lies en tja.... we konden het niet laten om daar een vervolg aan te geven, dus ook van dit boek een Sew Along ZG!2 en deze keer geen recepten maar projecten

De maand januari trappen we af met een opvouwbaar draagtasje als vervanging voor al die milieu vervuilende plastic draagtassen. (En met een Flexie Fluo om kinderen zichtbaarder te maken in de donkere ochtend uren naar school toe, kijk op onze sew along blog voor verslag)

Project 4 Opvouwbaar Draagtasje
Een leuk projectje om mee te beginnen, wij houden nu eenmaal van tassen Jos en ik! En nu de (Nederlandse) regering de gratis plastic draagtasjes in de winkels en (super)markten wil gaan verbieden, bied dat een mooie kans om te voorschijn te komen met leuke zelfgemaakte opvouwbare draagtasjes!
Het leuke aan dit tasje is de geïntegreerde handvat, geen losse lussen aan de tas. Tevens bieden ze gelijk een mooie uitdaging aan de beginnende naaisters onder ons, want hoe dat nu voor elkaar te krijgen, die handvatten zo?
Door goed te lezen en rustig alle aanwijzingen in het boek op te volgen moet dat toch gewoon lukken. Het oprollen van de stof dient inderdaad zeer strak te gebeuren, zodat je genoeg ruimte overhoud om erlangs te naaien.
Ik had met een verdwijnstift de stiknaad op de stof aangegeven en ging er met een ritsvoetje overheen (TIP). Zo kon ik mooi langs de opgerolde stof naaien.

Het driehoekje maak ik bij een volgend tasje iets groter of ik moet veel dunnere stof gebruiken. Voor de gewone katoenen stofjes is het net iets te klein om de tas in opgevouwen toestand te houden, even rommelen in mijn handtas en hij ligt uit elkaar.

Het is een mooi projectje voor een regenachtige middag! Om dan te voorschijn te komen met een eigentijdse opvouwbare draagtasje


4 opmerkingen:

  1. Wat eenis die mooi geworden, bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! en bedankt voor de tip. Ik ga er zo aan beginnen :)

    Zelf hou ik het driehoekje de grootte die aangegeven is, maar zet er een kamsnapje op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker vrolijk exemplaar! Tx voor de tips.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!