maandag 13 april 2015

Lijfgoed en Hemdje + Hipster

Naast Kantje Boord is Nederland weer een fysieke winkel rijker om materialen te shoppen voor het zelf Lingerie maken namelijk Lijfgoed! De webwinkel was er natuurlijk al, maar het is toch ook wel prettig om de stofjes te voelen en zelf combinatie's te maken.
Binnen gekomen werden we verwelkomd met koffie en thee, altijd een goed begin na een flinke rit in de auto. De winkel valt op door de ruimtelijke uitstraling. Grote rechthoekige ruimte die in twee delen is opgesplitst. Een naaiatelier annex cursusruimte en de winkelruimte. De lingerie materialen staan in een U vorm opgesteld. Lycra's ed in schappen en elastiek, schouder en beugelbanden in bakken. In het midden staat een grote tafel, wat ik als zeer prettig heb ervaren. Heerlijk je spullen op kunnen etaleren om de materialen te kunnen matchen, ja dat werkt erg fijn. Ook fijn om tussentijds even te kunnen zitten. (Ik kan niet lang staan door mijn rug).
Heb helaas vergeten om er foto's van te maken.
Er is voldoende keuze, natuurlijk lang zo veel niet als bij Kantje Boord, maar dat maakt keuzes maken aan de ene kant ook weer gemakkelijker ;-). Je moet doen met wat er is. Daardoor kom je soms ook tot verrassende keuzes en ontstaan er leuke combinaties van lycra met kant.
Kortom een bezoekje waard!

Bij Lijfgoed haalde ik een mooie off white lycra met een blauw bloemetjes patroon. Beetje delfsblauw achtig. Hierbij vond ik een qua kleur bijpassend blauw kantje waarin de bloemetjes in het groot terugkomen. Ik zag ook meteen wat ik er van wilde maken. Een hemdje en een hipster!
Een hele tijd terug heb ik eens een hemd gemaakt op basis van het O2 patroon van Merckwaerdigh, en daar leek mij dit erg geschikt voor.
Afgelopen week tijdens de maandelijkse lingerienaaidag heb ik dit hemdje en hipster in elkaar gestikt en dit is het resultaat!


Patroon: O2 Van Merckwaerdigh aangepast op mijn eigen maten.
Materialen: Lijfgoed

8 opmerkingen:

  1. Wat prachtig!! Een waanzinnig mooi setje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super mooi. Nog mooier dan bij de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je maakt me helemaal weer enthousiast. Toch maar weer alles opzoeken en aan de slag. Linschoten en A'dam is even ver voor mij. Maar ik kom binnenkort moet ik ergens heen en dan is het maar 20 minuten omrijden. Ik zie op tegen het maken van een BH, maar een hemd en slip zijn makkelijker. Ik heb een patroon op mijn eigen maat, maar ben gegroeid, dus de BH past niet meer. Rest nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er te gek uit. Ik vond dat stofje ook iets hebben...in een mooie vorm gegoten ziet het er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel gaaf...het stofje kende ik al, en inderdaad 'in de juiste vorm gegoten' is het schitterend..

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!