woensdag 3 juni 2015

Proefmodelletje

Onderop een stapeltje stoffen vond ik nog een prachtig tricot stofje.
Mooie print maar welk model shirt zal ik er van maken? In mijn patronenmap vond ik nog een zelfgetekend patroon van een watervalhalsshirt, maar bij gebrek aan goede aantekeningen wist ik niet zeker hoe deze valt en past. Daarom eerst maar aan de slag met een proefstofje wat ik ook nog had liggen. En waarvan ik niet weet of ik die nou wel of niet leuk vind....😏



De mouw en onderrand werkte ik af met een stikkende zigzag, een steek die we veel gebruiken in zelf lingerie maken. Maar ook heel geschikt voor shirt afwerking.

Conclusie is dat ik dit model niet voor dat mooie tricotstofje ga gebruiken. Bij dit model waterval komt er te veel ruimte bij de romp. Dat vind ik minder mooi. 
Heb inmiddels een ander patroon gevonden en wel uit My Image van deze zomer. Daar ga ik nu mee aan de slag. Wil er wel mouwtjes aan maken.....
Groetjes
Tialda

5 opmerkingen:

  1. Ik heb deze ook gemaakt, de hals valt erg laag, ik moet er een hemdje onder dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proefstofje heb ik hier ook liggen, vind m leuk hoor! Misschien wel wat meer voor het najaar zo. Denk bij je nieuwe stofje eraan het beleg gespiegeld op de stof te leggen (niet zoals op werktekening)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd naar je nieuwe proefmodelletje.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!