donderdag 30 juli 2015

Hexagoon African Flower kussen

Tijdens de weekendjes weg met de camper en op reis met de auto mag ik graag haken, mooie tijdsbesteding. #Crochetonthego
Handig is het dan om kleine projectjes te hebben. Ik had die gevonden in hexagoontjes dat zijn gehaakte zeshoekjes. Daar zijn verschillende patronen van, maar ik zag een prachtig kussen en patroon van de African Flower voorbij komen bij Haakkamer 7

Ik wilde er een kussen van maken passende bij onze loungeset in de achtertuin. Voor de kleuren ben ik uitgegaan van een schilderij met Lavendel wat daar aan de muur hangt in combinatie met de kleuren van de loungeset en kussens. De App Adobe Color op mijn telefoon heeft me daarbij geholpen. Een aantal kleuren had ik al in mijn "mandje vol geluk" zitten en een tweetal heb ik er nog bijgekocht.

De hexagonen heb ik geblockt (op de strijkplank) en dan worden het echte zeshoekjes!
Alle 25 zeshoekjes zijn verschillend van elkaar. Het was een leuke puzzel om de hexagoontjes zo neer te leggen om tot een mooie verdeling te komen. Ben wel twee dagen aan het schuiven geweest met behulp van manlief en de buuf....
Eenmaal tevreden alle delen aan elkaar gehaakt, ook even een klus om overzicht te houden. Rand met stokjes eromheen en klaar!

Daarna nog verzinnen hoe ik er een kussen van ging maken. In mijn stoffenvoorraad vond ik nog een lap lavendelkleurig katoen,  die kwam even mooi van pas! Rits in achterpand en op voorpand met een stikkende zigzag de gehaakte lap erop gestikt. Kussen in elkaar genaaid, vulling erin en nu ligt het kussen buiten in de regen te wachten op mooi zomerweer!!





Gelukkig vonden Toby en Izzy dat de kussen wel even ingewijd mocht worden... ff voelen of je er lekker tegenaan kan liggen ;-)

4 opmerkingen:

  1. Wat een schatjes zeg :-)
    Ik vroeg me altijd al af hoe je nou een haaksel netjes op stof krijgt, met een grote zigzag dus. Dank voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gaaf kussen is dit..past inderdaad erg goed bij je loungeset en het schilderij..
    De bloemetjes 'springen' er gewoon uit..mooie kleuren ook...her kleurt zelfs goed bij de poezen...
    Je kunt zien dat je er goed over nagedacht hebt...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!