zaterdag 25 maart 2017

Kanten Push-up Law of Murphy

 Ken je de wet van Murphy?
Alles wat fout kan gaan gaat fout?
Nou dat was met dit zwart kanten Push-up setje aan de hand....
Alles ging fout...

Met het patroon van de push-up bh ben ik nog steeds aan het puzzelen. De bh geeft voldoende steun en push-up effect, maar ik vind de bh te open. Zou willen dat deze wat meer borst bedekte. Ben zelf wel met patroontekenen aan het stoeien geweest, maar het is nog steeds niet naar mijn zin.

Toch wilde ik weer een push-up bh maken. Ik was namelijk erg geïnspireerd door foto's op Pinterest van mooie kanten bh's die momenteel voorbij komen. Dat komt weer helemaal in!
Via Diana van Nuland haar webshop Poetsie kwam ik aan een prachtige zwart eyelash kant en daar zag ik een mooie push-up bh in.

Ik tekende een model met een coupenaad erin volgens methode Bella Hendriks/modevakschool Henriette Strijbosch. Tijdens het lingerienaaiweekend begin maart ging ik er mee aan de slag. Van tevoren alles uitgeknipt en in het weekend begonnen met het in elkaar naaien van de set.

Het kant voerde ik met een mooie huidskleurige mesh uit mijn voorraad. Ik wilde er dit keer een voorsluiting in maken en middels een craftsy class van Beverly Johnson leerde ik hoe dat zou kunnen. Een volgende keer zou ik kiezen om het materiaal wat ik daarvoor gebruik niet rekkend en stevig te maken. Nu trekt de stof samen, wordt smaller en kantelt de voorsluiting.
Het achterpand geheel uit kant gemaakt en helemaal op de automatische piloot gewoon dubbel geknipt en een sluiting in gemaakt! Maar ja met een voorsluiting hoeft dat natuurlijk niet! Ook had ik per ongeluk het verkeerde patroondeel achterpand gepakt. Die van de lycra ipv kant. En daardoor zit de bh veel te strak want in kant zit minder rek dan in lycra.
Vervolgens aan de slag met de slips. Omdat ik niet genoeg kant had voor een volledig kanten slip pakte ik er andere materialen bij om die te combineren tot een spannend geheel.



Rekbare en niet rekbare materialen door elkaar heen gebruikt. En best grote stukken niet rekbaar..... Daar moet je rekening mee houden ander zit de slip te strak. En je raad het al! In mijn enthousiasme lekker aan de slag en dat even uit het oog verloren.... Slip 1 zit veel te strak! Daarnaast zette ik de elastiek van de taille in een van de pijpen en die van de pijp in de taille.........
Bij slip 2 wel rekening gehouden met de rek dus die past, als enige dus!


Kortom het is een set geworden voor op mijn paspop...... Ach heeft die ook eens een nieuwe outfit!
En heb ik er 1 zwarte slip erbij.......
 Paspop is blij ;-)

Zo zie je maar dat zelfs ervaren lingeriemakers er soms niks van bakken en dat de wet van Murphy ook hier toeslaat!

Snel door naar volgend project!

4 opmerkingen:

  1. Ik moest wel erg lachen toen je er achter kwam dat je de bh ook met achtersluiting gemaakt had, heb al die tijd naast je gezeten terwijl je met de voorsluiting bezig was...hoezo macht der gewoonte...

    Setje is wel erg mooi geworden, zo jammer dat ie te strak is. Maar geluk bij een ongeluk, nu kan je m vast vaker zien en genieten van al het mooie kant nu je paspop m aan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pracht, pas-werk, lijkt me dat! Ik zie geen foutjes hoor. En je paspop is weer gekleed, niet?
    Fijne zondag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat super jammer zeg, en dat na zoveel werk. Dat moet frustrerend zijn!! Ik vind het in ieder geval wel een prachtig setje (ik ben ook dol op voorsluitingen)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...oh gelukkig;) Bij jou gaat ook wel eens iets fout...ja sommige setjes hebben dat. Maar het is wel echt een heel gaaf bh-tje hoor. Echt wel jammer dat dit het dus was waarbij alles fout ging....ik denk dat zo'n mooi frele kanten bhtje wat je nu idd weer meer ziet, nooit heel bedekkend zit...dat kan bijna niet. Is dit een originele voorsluiting die je gebruikt hebt, of is het een bikinisluiting?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!