maandag 3 juli 2017

Brookejurk nr 2


Tijdens het maken van Brooke jurk nr. 1 van Rosie&Me Patterns werd ik al zo enthousiast van de jurk dat er al een stofje werd besteld voor jurk nummer 2. En die is inmiddels gemaakt en gedragen.

Dit keer veranderde ik de zij- en onder- coupenaden in een prinsessen deelnaad voor een ronder en gladder beeld. Ik liet ook dit keer de strik achter op de rug achterwege omdat ik dat niet lekker zitten vind. De roklengte deed ik 2 cm langer. Ditmaal nam ik geen contrasterend stofje voor de hals en onderborstband. Gewoon omdat ik geen enkel passend stofje vinden kon. Heb de meest rustige delen op de stof uitgezocht om die daarvoor te gebruiken. De knopen verdeelde ik net iets anders als aangegeven op het patroon zodat de bovenste knoop niet onder de kraag valt.
Het prachtige stofje waar ik meteen verliefd op werd komt uit België. Ik bestel best vaak stof daar in België, ze hebben daar een hele goede neus voor prachtige stoffen. Ook worden daar hele leuke stoffen bedacht en ontworpen.
Deze prachtige katoenen stof komt van Bellelien en is een Quiltstof van Alexander Henry, ik zag hem op Pinterest ergens voorbij komen en ging meteen opzoek of ik deze nog kon bestellen. Want heb genoeg andere stofjes gezien die niet meer te verkrijgen zijn (zover ik weet ;-) ) Maar gelukkig was er een rol van deze stof in bestelling en mocht ik daar wat meters van afnemen. Helemaal gelukkig!



En eenmaal de jurk klaar ook erg content met het resultaat!




Nu nog 1 katoenen jurk te gaan, want er lag nog een stofje van vorig jaar wat ik perse weg wilde naaien...... Maar dit keer een nieuw getekend patroon daarvoor :-)

10 opmerkingen:

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!