donderdag 17 augustus 2017

Celeste in Croco Kurkleer

Eerst maakte ik een nieuwe handtas voor mezelf van crocokurkleer van K-Bas. Vervolgens een bijpassende Rozy portemonnee. Deze paste wel in de eerst gemaakte handtas, maar wel wat krap. En de handtas was ook meteen gevuld. Miste daardoor wat ruimte.
Croco Kurkleren Handtas
Rozy
Er werd nieuw Crocokurkleer besteld bij K-Bas. Met in gedachte om een recept 27 uit Zo Geknipt1! te maken. Maar toen ik zover was ging ik twijfelen. Werd de tas niet te groot? Ook al maakte ik de kleine versie?
Uren zitten bladeren in mijn zelf tassen maak boeken, sneupen op internet bij Swoon Patterns en Serial Bagmakers.... Uiteindelijk gekozen voor een tas die ik al twee keer eerder maakte.
Had vooral ook te maken met tijd en aanwezige materialen. De tas moest namelijk mee op vakantie en ik wilde de tas maken tijdens een gezamenlijk tassennaaidag met Jos.
Het werd de Celeste uit het boek "Mijn Tas" Deze maakte ik al hier en hier

Nu dus uit Kurkleer. Met wederom een strik erin verwerkt als handelsmerk. Het idee gespot op een clutch die ik bij K-Bas voorbij zag komen.
De paspel heb ik net als in de eerst handtas zelfgemaakt van een stuk taupekleurig leer wat ik nog had liggen. Doordat het een kort stukje leer was heb ik de repen aan elkaar moeten naaien en zitten er helaas wat naden in de paspel..

En je zult het net zien, vlak bij het einde zat ook een naad,..... zucht



Met de Hengsel deed ik nog iets aparts. Ik wil de tas graag cross over kunnen dragen maar ook over de schouder. Dus maakte ik aan een kant een grotere ring en een wat kleinere musketonhaak vast aan en lang hengsel. Zo kan ik hem met lang hengsel en dubbel kan ik hem kort dragen.





Een mooie Croco kurkleer collectie is het inmiddels!

Kurkleer van K-Bas
Stof van Stitch & Co
Fournituren van Leerlokaal
Patroon is Celeste uit "Mijn Tas

4 opmerkingen:

  1. Een gestrikt tasje! Ze zijn allemaal erg leuk. Gebruik je speciale naalden en voetjes? Of is het materiaal dun genoeg voor de reguliere naai accessoires?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof gedaan die aanpassing voor het multifunctionele hengsel! Een ideetje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige collectie heb je gemaakt!Zou ik ook wel willen hebben maar voorlopig een koop stop ingelast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!