zondag 19 november 2017

Naaiweekend November 2017

 Na het naaiweekend in Maart j.l. was men zo enthousiast dat er meteen een datum geprikt werd voor een volgend weekend. En dat vond afgelopen week plaats!
Vanaf 3 uur vrijdagmiddag waren we welkom in De Korhoen te Evertsoord. En ik had toch wel dikke binnenpret toen ik 1 minuut voor 3 aan kwam rijden en zag dat het gros van de dames al bezig waren hun auto uit te laden! Het enthousiasme!

En ook ik snel mijn spullen uitladen en een plekje zoeken en mijn slaapzak op een bed leggen en hop aan de slag! Om 16.00 was de koffie klaar en namen we even de tijd om met elkaar kopje koffie/thee te drinken. Dit keer deden er 26 dames mee die allen een link hebben met Modevakschool Henriette Strijbosch. 

Jos, Hilda en ik
Het avond, middageten en ontbijt werd verzorgt door Carla van de Paasheuvelgroep en wij vulden dit aan met salades en bij ontbijt gekookte eieren. Iedereen had weer een paar keer corvee, maar vele handen maken licht werk dus die dienst was snel gedaan en konden we weer aan het werk!


 Ik had dit weekend goed voorbereid en al twee Lingerie setjes uitgeknipt mee genomen.
Vrijdagavond ging niet helemaal goed qua naaien. Ik denk dat ik een beetje overweldigd was door alle drukte (en last van mijn whiplash denk ik) want heb eerst na het eten een uur op bed gelegen. ik was met een slip in elkaar stikken begonnen. Maar nadat ik eerst het achterpand er onderste boven op naaide en uit moest halen en daarna het kant nog links en rechts had omgedraaid en er op had gestikt heb ik het gedrocht verbannen naar de tas................ onderin.
Uithalen met de loeplamp
Vervolgens me maar een wijntje ingeschonken....
 De meligheid slaat zo 's avonds lekker toe! Er werd lekker gelachen!
Zaterdag ging een stuk beter, naaide ik een bh en een slip in elkaar. En daarbij nog een bijpassend hemdje wat al half in elkaar stak. De verbannen slip kwam ook weer tevoorschijn, Janneke haalde 1 naad voor me uit en de andere 3 naden deed ik zelf en naaide de slip goed in elkaar.
Mijn doel behaald om in ieder geval 1 lingerieset helemaal af te hebben!
relaxed aan het uithalen
Van Helene van Rijkers leerde ik nog een hele handige steek om kant plat op lycra te kunnen stikken

 Jos en Hilda ook lekker bezig met hun BH's

De BH in wording

De projecten die afkwamen werden opgehangen

Zondags begonnen met bh nummer 2 en die kwam een heel eind af.....

Maar om 3 uur was het weekend ten einde....
En ruimden we alle spullen weer op en vertrokken we allen met een super goed en voldaan gevoel weer naar huis. Enne weer voor herhaling vatbaar!

4 opmerkingen:

  1. Geweldig! Aan lingerie durf ik me nog niet te wagen. Maar dat lijkt me een heel gezellig naaiweekend geweest te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit te denken om een keer een loeplamp aan te schaffen. Zie jou ermee werken op de foto. Is dat handig? En zo ja, welk merk gebruik jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n weekend, volop creativiteit en gezelligheid!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!