maandag 14 juni 2010

Igor en trawanten

Kerkuiltje Barnie
Dit keer geen creatief verhaal maar een beleving die we dit weekend hebben meegemaakt. Vrienden van ons zijn enige tijd geleden begonnen met het houden van roofvogels en het trainen van deze beesten. Dit weekend hebben we mee mogen helpen met het voeren van de vogels.
Prachtige belevenis om de vogels zo op je af te zien vliegen en op je arm/hand te laten landen.
Barnie land op mijn hand
Bengaalse Oehoe Shanti
Het verbaasde mij dat ik geen angst voelde op het moment dat ze op mij af kwamen vliegen. Want je kunt maar respect hebben voor die scherpe klauwen en snavel. De leren handschoen is niet voor niets! Op het moment dat de vogels in hun poten een hartslag voelen knijpen de klauwen door een reflex zich samen, net zo lang tot de prooi geen hartslag meer heeft. Ze laten dus los op het moment hun prooi dood is. Door de handschoen voelen ze onze hartslag niet en je hebt het sowieso nodig voor bescherming ;-)
Ad met Igor de Sneeuwuil
Igor
Shanti (Oehoe) komt aanvliegen
Als laatste zijn we met de Harris Hawk Charlie (Amerikaanse Woestijn Buizerd) naar een bijgelegen parkje gelopen en is deze daar losgelaten. Daar heeft Charlie lekker rondgevlogen en ook de nodige stukjes eendagskuiken bij Ad en mij op kunnen halen. Een hele belevenis al met al!
Charlie komt aanvliegen
Harris Hawk Charlie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!