donderdag 19 november 2015

Grofvuilzakken in plaats van patroonpapier

De afgelopen dagen heb ik een aantal patronen overgenomen. Tot nu toe gebruikte is daar vellen patroonpapier voor, maar nu heb ik eens wat anders geprobeerd. Op facebook kwam ik de tip tegen om grof vuil zakken van de Action daarvoor te gebruiken.
De zak open knippen en op je patroon of op patroonvel uit een modemaakblad leggen. Doordat de zak doorzichtig is zie je de onderliggende lijnen ontzettend goed en is het overtrekken gemakkelijker. 


Ook blijft het plastic lekker aan het patroonvel kleven en glijdt niet zo heen en weer. 

Vervolgens vandaag de plastic patroondelen op stof gelegd. Ook hier kleeft het wat aan de stof en ik had minder spelden nodig om het op het stof te houden.


Samen met de naadtoeslag magneetjes van Avenir mode wordt het uitknippen van patronen weer wat gemakkelijker!
Zelfs 14 magneetjes blijven kaarsrecht aan de schaar kleven!

Ik ga de puinzakken van de Action zeker vaker gebruiken!

12 opmerkingen:

  1. Wat een goede tip! Ga ik ook uitproberen, dank je wel.
    Ben wel nieuwsgierig wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een handige tip, ga ik zeker ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IK had ze al in huis,maar nog niet gebruikt.Maar daar komt nu verandering in.Volgens mij had je een cd marker nodig om te tekenen of kan het ook gewoon met een pen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag de tip al zo vaak passeren maar ben heel die tijd nog niet bij de Action geraakt. Morgen toch eens gaan kijken. Die magneetjes heb ik ook maar geen 14 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag onlangs dat mijn patroonpapier bijna op is. Als dat zo is, dan ga ik ook deze tip uitproberen. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig idee! Alleen jammer dat ze die niet hadden in de action van Mortsel 😞

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze liggen bij de bouw en klusspullen en niet bij de vuilniszakken e.d.!

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. https://www.avenirshop.nl/product/1644034/naadtoeslag-magneten-5mm

      Verwijderen
  8. Misschien wel wat minder vriendelijk voor het milieu dan gewoon patroonpapier...
    Wel mooie blog verder!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!