zondag 16 december 2018

Chevron Janice Jurk


Voor een derde keer gebruikte ik het patroon van de Janice jurk uit de Knipmode van oktober 2017.
Bij mijn vorig stofje viel me op dat de recht van draad van de stof schuin liep dit zie je met een stof met een horizontale print, zoals het "look a like" breisel van mijn tweede jurk.
Omdat het tricot stofje wat ik nu wilde gebruiken een nog duidelijke horizontale en verticale effecten had wilde ik kijken of ik het patroon kon aanpassen.

Ik heb zowel het onderpand als rechter bovenpand aangepast. Het rok-deel voor me neergelegd en de plooien vastgeplakt. Midden-onder en midden-boven bepaald en met een liniaal een lijn begonnen te trekken van midden-onder tot aan de eerste plooi, vervolgens de plooien weer opengemaakt en de lijn doorgetrokken naar boven.


Het rechtervoorpand heb ik op het linkervoorpand gelegd bij de schoudernaad en armsgat te samen. en van het linkerpand de recht van draad lijn overgetrokken op het rechterpand.
Tevens heb ik het achterpand uit 1 stuk gemaakt en daarin coupenaden gemaakt. Anders zou het patroon erg onderbroken worden en ook nog een heel gepuzzel om het patroon door te laten lopen.

Ik ben erg tevreden over het resultaat, de chevron-strepen lopen nu mooi horizontaal!
Wat je nu natuurlijk wel ziet gebeuren is dat de valling van de plooien anders wordt. Ze lopen nu meer recht naar beneden i.p.v. de schuine valling. Maar de jurk is nu ook gemaakt van een dunnere tricot stof. Dat valt sowieso weer anders.



1 opmerking:

  1. Mooie jurk past in elke stof, enige tijd geleden heb ik mij ook het patroon van dit jurkje aangeschaft, heb het in een proef stofje geknipt maar krijg het niet in mekaar. kan niet aan de plooien aan uit, weet niet hoe ze in elkaar passen. hals voorste is rechts groter dan links en bij de patronen is er een rechte pand bij,ik vind niet waar deze voor dient. De plooien in de rok heb ik nu al in orde gekregen maar het voorste blijft een probleem, krijg het niet in orde. Kan je mij daar mee helpen, zodat ik het kleedje in mekaar krijg. Alvast bedankt op voorhand.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!