donderdag 24 juni 2010

Sweetie

Deze BH heb ik gemaakt voor een dame die een borstreconstructie heeft gehad voor beide borsten. Het probleem bij confectie BH zat hem in de beugels, deze drukten bij haar net tegen de rand van de siliconenimplantaten en dat zat absoluut niet lekker. Een grotere maat beugels had tot gevolg dat de cupmaat ook te groot werd. Nu droeg ze sport BH's omdat die het lekkerste zaten, maar dat is natuurlijk niet leuk als je van kantjes en strikjes houdt.
Ik heb een grotere beugelmaat gekozen dan ik dus normaal zou doen. En hierop de maten gemeten en vervolgens de BH genaaid. Dinsdagavond de BH gepast en ze is helemaal tevreden! BH zit prima, voelt de beugels niet etc.
Zelf vind ik de deelnaad niet helemaal mooi. Ik heb deze blind weggewerkt zodat er aan de binnenzijde van de BH geen naden zouden zitten, vanwege mogelijke irritatie op de littekens. Maar ik vind hem nu wat bobbelig geworden, ondanks dat ik soluvlies heb meegestikt. Maar misschien mag de deelnaad ook iets minder ruim. Eerst de BH een tijdje dragen en paar keer wassen en dan ga ik dit met haar evalueren.
Om het het setje compleet te maken heb ik er een string bijgemaakt.
De dame van de grote maten BH is bij me geweest om de BH te passen. Met de door mij gemaakte BH kon ik nu goed de maten opmeten en nu ga ik de eigenlijke BH maken.
En ik ga een BH maken voor jonge meid met een kleine cup, die in de winkels moeilijk aan leuke BH-tjes kan komen. Dat wordt dus een BH met padding en "kipfiletjes" wat weer een leuke uitdaging voor me is.
Ook wil ik graag voor mezelf nog een BH afmaken (Blue Dream 2 ) die hier al een half jaar uitgeknipt klaar ligt. De naaimachine staat klaar op de tuintafel onder de parasol..... zou het vanmiddag lukken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!