zondag 13 januari 2013

Parisian Love Dress



















Deze zomer kocht ik een Embroidery Design Pack Parisian Love Letters van Urban Threads. Daar wilde ik iets mee gaan doen. Kussens ermee borduren leek me leuk of een kledingstuk ermee versieren.
Op de markt in Uden kocht ik in het najaar een mooie grijze dikkere Jersey. Toen ontstond het idee om hierop te borduren met dit designpack.
Afgelopen zaterdag hadden we een 40 jarig Bruiloftsfeest, mooie gelegenheid om daar de jurk voor te maken. Dus de afgelopen weken daar druk mee bezig geweest! Het patroon van de jurk is dezelfde als van de watervalhals jurk.

Het borduren op rekbare stoffen is lastig. Ben nog altijd aan het stoeien en zoeken naar de beste versteviging. Bij de jurk moest het gewoon goed zijn. Eerst diverse proefborduurtjes gemaakt, om de soort versteviging te ervaren en de juiste kleuren op te zoeken.
Qua versteviging heb ik nu ervaren dat met knipvlies in combinatie met lijmspray en totally stable de mooiste resultaten worden gegeven. Als er nog betere tips zijn? Ze zijn altijd welkom!
Het uitzoeken van de kleuren was ook nog een hele klus. Wilde zo veel mogelijk dezelfde kleuren gebruiken als in het design werd aangegeven, maar dat was niet altijd voorradig in de winkels. Had voor mijn verjaardag nog een kadobon liggen, die heb ik mooi kunnen besteden!

Vervolgens kwam de uitdaging om de verschillende designs te verdelen over de stof van de jurk.....
Ben blij met het uiteindelijk resultaat! Zou nu bepaalde dingen al weer anders doen, maar dat hoort bij zo'n experiment als dit. 













5 opmerkingen:

  1. Super mooi geworden hoor!Je zal toch zeker wel veel complimenten hebben gekregen!!!!!Anders nu dan 1 van mij!
    liefs.marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk geworden, net zo als het borduurwerk. Hier zul je nog heel veel plezier van hebben.

    corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind de jurk erg mooi. Lijkt me erg leuk om te doen om zo een saai stofje helemaal op te fraaien. Veel draagplezier.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!