woensdag 28 maart 2018

Jeans met bloemen

De winkels hangen er vol mee, kledingstukken met borduringen en vooral bloemdesigns. Dus kon ik niet achter blijven en haalde ik mijn borduurmodule weer eens te voorschijn.
Tijdje geleden bestelde ik bij Textielstad een rekbare denimstof in een "paarse' kleur. In 2018 is Ultra Violet de kleur van het jaar volgens Pantone
Ik pakte mijn zelf getekende basis broekpatroon er weer bij. Maakte wat kleine aanpassingen aan de voorbovenpand, de taille lijn iets hoger dit keer.
Nadat ik de patroondelen had uitgeknipt borduurde ik er een design van Urban Threads Las Floras op de rechter broekspijp. En een ander motief uit de zelfde serie op de achterzakken.

En maakte vervolgens thuis en op de naailes de broek. Voor een apart accent koos ik er voor om de broek door te stikken met een fel gele doorstik garen van Gutermann. En wat is het dan fijn dat er een naaigids op mijn Bernina 580 zit. Ik hoef alleen maar in te stellen dat ik jeans wil doorstikken met doorstik garen en de instellingen worden automatisch aangepast! Echter bij het zetten van de trensjes en doorstikken van de band moest ik wel op zoek naar de juiste bovenspanning. Dat nam aardig wat tijd in beslag. Maar ook weer leerzaam en mooie manier om de naaimachine weer beter te leren kennen.
Omdat ik dit broek patroon al vaker gebruikte zit de broek meteen perfect!



Kreeg spontaan een ingeving om een blouse bij deze broek te maken. Gemaakt van zachtgele tricot met achterop een pas met borduurdesign uit de Las Floras designs. Dus dat wordt mijn volgend project :-)


2 opmerkingen:

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!