dinsdag 17 december 2019

Mijn Silia-jurken


In de La Maison Victor van editie 5/2019 staat weer een topper van een jurk: de siliajurk
Inmiddels heb ik er 4 exemplaren van gemaakt. En zag op Insta en Fb ook al vele mooie jurken voorbij komen.
Ik maakte wel een paar aanpassingen voor een betere pasvorm en uitstraling.
In het rugpand tekende en naaide ik twee coupenaden.
De hals verlaagde ik met twee centimeter en in plaats van een biaisbandje deed ik 3 verschillende halsafwerkingen die ik bij elke foto zal benoemen.

De eerste die ik maakte is van een tricot van Driessenstoffen uit de serie By Lisan. De hals werkte ik af door er een bies met de biesgeleider op de coverlock erop te zetten.

De tweede van een Jaquard Jersey van Driessenstoffen. Hier maakte ik de mouwen smaller en langer, geschikt voor de herfst/winter ook door het dikkere stofje.

De derde is een feestjurk geworden door de fluwelen stof die ik bij MonDepot kocht. Helaas niet meer te verkrijgen. Heb deze meteen gekocht toen ik deze op fb bij iemand anders voorbij zag komen. Precies de stof en kleur waar ik al een tijd naar op zoek was.
De hals werkte ik middels een beleg af. Dit beleg heb ik met de hand vastgezet aan de binnenkant. De mouwen en zoom heb ik met de blindzoomvoetje en steek op de naaimachine vastgezet.

De 4e en laatste is weer een stofje van Driessenstoffen. Het lijkt net een tweed, wat een grappig effect geeft met het patroon wat bij de knoop dwars komt.
Deze hals werkte ik met een boordje af. Maar ik denk dat ik er een V-hals in maak, vind deze nu wat stijfjes bovenin.



5 opmerkingen:

  1. Super leuk om de verschillende versies te zien. Ik heb mijn versie al uitgeknipt maar durf hem nog niet in elkaar te zetten. Zelf met de video tutorials vind ik hem een beetje ingewikkeld (de knoop) ik hoop dit weekend de moed te hebben om hem in elkaar te zetten want ik vond ze er prachtig uit zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof zeg, ook leuk dat je jouw creaties met ons wil delen = motiverend en inspirerend! Mijn favoriet is jouw Silia nr 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt gewoon aan beginnen ! Ik zag er ook een beetje tegenop maar deze valt super mee !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allemaal toppers, ik heb mijn fluwelen versie ook met een v-hals gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n mooi jurkje hè. En in elk stofje is het toch steeds weer een ander jurkje.

    Als ik af heb wat nu geknipt is, dan wil ik er nog eentje gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!