dinsdag 15 maart 2011

Tulipana Rosso

In 2008 heb ik een aantal push-ups bh's getekend en gemaakt. Maar was niet helemaal tevreden over de belijning. Een tweede variant was al beter, maar toen kwam het gestoei met mijn maten en is het blijven liggen.
De afgelopen 2 weken kwamen er op het lingeriezelfmaak-forum een paar mooie voorbeelden van push-up bh's met verticale belijning voorbij. Hierdoor werd ik geïnspireerd om mijn push-up patroon, aantekeningen en nieuwe maten erbij te pakken en er weer eens mee te gaan stoeien. Het resultaat is een rode push-up bh met een verticale belijning en een volgende bh uitgeknipt uit stof en padding.
Vandaag wilde ik jullie de rode push-up bh laten zien, de Tulipano Rosso, de rode tulp. Het model vind ik erg geslaagd, de verticale belijning is gelukt. Mijn borsten worden echt omhoog gepusht, de bh doet zijn werk! De schouderband had ik een centimeter naar buiten verplaatst, maar daardoor wordt het decolleté mij te open.
De lycra heb ik met de verkeerde kant op de padding gestikt, de naad naar achteren genaaid en vervolgens de lycra naar voren om de padding heen getrokken. Op de paddingzijde heb ik siliconen elastiek meegestikt, een klein beetje gerekt. Toch valt de decolleté rand op een borst iets naar buiten, elastiek net iets te weinig gerekt?
Maar bij de volgende wil ik het toch anders doen, vind het niet helemaal mooi. Daar ga ik mee puzzelen.
Omdat ik de decolleté toch te bloot vond heb ik een oplossing gevonden in MD-bandjes. Erg geslaagd voor mijn gevoel. Heb er weer een sexy en hippe bh bij. Nu nog een heupslip erbij maken.
Het push-up patroon heb ik nogmaals getekend maar dan met de schouderband iets meer naar het midden, en de decolleté met 0,5 cm iets rond getekend, hopelijk wordt de volgende bh iets minder 'bloot'.
A.s. donderdag ga ik bij een vriendin een dagje naaien, dan moet die bh een heel eind afkomen!

4 opmerkingen:

  1. Wat een schoonheid geworden!
    Toch nog een gestoei met die cups, ik had precies hetzelfde probleempje. Mooi opgelost. De bandjes maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super oplossing met die bandjes om het geheel toch iets minder 'bloot' te maken. Ik heb het effect gezien van de bh, die doet z'n werk echt geweldig :-) ben heel benieuwd naar de volgende, met aanpassingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er echt goed uit! En het effect van de bh is ook echt super! Knap dat je het zo voor elkaar krijgt hoor!

    Met de bandjes vind ik ook erg leuk gedaan! Maar die zonder bandjes vind ik ook goed kunnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi geworden Thialda, ik ben geen bandjesfan ( zichtbare tenminste) maar zo is het inderdaad veel minder bloot, terwijl het eigenlijk niet veel uitmaakt, maar het oogt anders.
    Ik ben benieuwd of ik mijn push-up ook zo mooi pusherig kan maken...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!