zondag 20 maart 2011

Duvessa

Na de rode push-up bh (Tulipanan Rosso) heb ik gelijk enkele verbeteringen in het patroon aangebracht en deze opnieuw getekend. Daarna in mijn voorraad gezocht naar een leuk stofje en andere rest materialen, die nog voldoende waren voor een bh. En al sneupend kwam ik een prachtig ausbrenner stofje tegen die ik een hele tijd geleden van Jos had gekregen. Perfect om deze push-up bh mee te maken.
De zwarte stof heeft een wit keltisch printje en heeft doorzichtige stukken (ausbrenner). Daar past een Keltische naam bij en zo ben ik uiteindelijk op Duvessa uitgekomen. Deze naam betekend "zwarte schoonheid".
Bij de rode bh had ik de schouderbanden naar buiten verplaatst, en dat gaf een te open decolleté. Nu heb ik de schouderband aanzetpunt niet verplaatst, maar wel schouderband opgetekend vanaf de decolleté rand. En ik mag concluderen dat dit me beter bevalt. Ook deze bh doet zijn liftend werk!
Bij de decollete rand heb ik geen naad aangeknipt en de stof er aan de binnenkant aangestikt en daarna omgeslagen naar de goede kant. En om de witte paddingcup heen gespannen. Omdat het niet rekbare padding is heb ik geen bandje o.i.d. meegestikt en dat is goed gegaan. Door de witte padding komt het doorzichtige patroon van de ausbrenner mooi tevoorschijn. Het is een prachtige BH geworden, weer heel anders als de voorgaande.

7 opmerkingen:

  1. Ik vind 'm prachtig!! Mooi ook om te zien hoe je een push up kunt tekenen die zo z'n werk doet zonder verdere 'hulpmiddelen' voor maximaal effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Wat fijn dat je nu een helemaal goede push up kan maken. Echt heel knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!!! Heel mooi om te zien wat je met tekenen kunt bereiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stof heb je gebruikt voor deze bh en het effect van het ausbrenner maakt het net even anders. Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!