dinsdag 25 augustus 2009

Bandjes BH

Gisteren eindelijk mijn bandjes BH afgemaakt. Was er al in Juni mee begonnen, maar door de vakantie, het mooie weer en het feit dat ik schouderband tekort kwam heb ik hem nu pas af kunnen maken. Het stofje heb ik op de Lingerieforumdag in Okt. 2008 gekocht bij Cassandra. Omdat het een dun tule/mesh achtig stofje is wilde ik het eerst dubbel verwerken met een grijze lycra. Dit vond ik echter te dik worden. Daarom heb ik er voor gekozen om chameuze te gebruiken als onderlaag. Dit had ik nog niet eerder gedaan. Ik ben dan ook benieuwd hoe het "draagt".
Omdat we op het forum de bandjes BH als thema hebben leek het mij leuk om dat bij deze BH te verwerken. Het was echter nog een zoektocht naar bijpassende bandjes. Mijn eerste gedacht was om roze bandjes te nemen, echter was er geen passende kleur bandje vinden. Wel was er deze smalle lichtgrijze elastisch biasband en dat past er prima bij! Op de decolleterand heb ik deze omvouwelastiek er met de cover aangezet, ondanks het smalle elastiek is me dat toch aardig gelukt. Ook de bandjes heb ik gemaakt door de omvouwelastiek met cover door te stikken.
Omdat er een tekort aan schouderband was, heb ik dit opgelost door de bovencup een stuk te verlengen op de schouderbandaanzetpunt. Het valt naar mijn idee op het eerste gezicht niet op dat dit later is aangepast.
De slip is ook van een zelfgetekend patroon en heb ook daar het bandjes thema erin proberen te verwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!