dinsdag 11 augustus 2009

Een rok uit een broek

Gisteren bezig geweest om vanuit een broek een rok te maken. Het betreft een favoriete broek van iemand met op de bil een grote niet te repareren scheur. Zij vroeg mij of ik van de broek nog een rokje kon maken. Nou zijn dat leuke uitdagingen, dus er mee aan de slag. Eerst een rok getekend op de maten van die persoon. Deze patroondelen uitgeknipt en toen gaan puzzelen met behulp van de broek. Toen bleek dat ik de broek grotendeels los moest gaan tornen, anders kreeg ik het patroon niet uit de broek. Dus achter het huis in het zonnetje zitten tornen. maar ondanks het zonnetje blijft dit geen leuke klus. Maar ja wie A zegt moet ook B zeggen. Eenmaal losgetornt kreeg ik de rok gelukkig uit de broek. Vervolgens patroondelen op stof gelegd en uitgeknipt. Vanmiddag voeringstof kopenen garen en dan kan er genaaid worden. Ik ben benieuwd of het past en of het een leuk rokje wordt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!