woensdag 12 februari 2014

Puzzel Jasje

Van de stof uit Parijs waar ik al een jurk van maakte had ik aardig wat over, daarom leek het mij leuk om deze stof te combineren met een andere stof en daar een jasje van te maken. Hiervoor tekende ik een nieuw basispatroon getailleerde jurk/ aansluitende jasjes met dit keer 4 cm overwijdte. Hierin natuurlijk ook weer mijn standaard correcties verwerkt. Dat wil zeggen een lengte verschil tussen de linker en rechter zijlengte van 1,5 cm.
Bij Textielstad had ik tijdens ons bezoek daar een mooie zwart stof met slangenprint gekocht en samen met het zwarte leer en de groene dubbel jersey heb ik daar nu een jasje van gemaakt.
Het idee voor het jasje haalde ik van internet. En heb ik gepind op mijn Pinterestbord.
Inspiratie jasje
Met de keuze van dat inspiratie jasje heb ik het mezelf niet gemakkelijk gemaakt in combinatie met mijn patroon en het links-rechts verschil. Qua uiterlijk moet het niet te zien zijn dat er verschil zit.
Maar met heel wat gepuzzel en hulp van de Naaijuf is het gelukkig gelukt. Daarna kwam de grote uitdaging om alles uit de stof te halen en het overzicht te houden welk stukje waar moet komen. Een puzzel dus..... wat gelijk een mooie naam voor mijn jasje is!

In totaal zo'n 34 verschillende patroondelen, enkel uit de stof gehaald.
De jas is gevoerd en in de mouwkoppen zitten snorren en schoudervullingen. Snorren? Ja! snorren ;-) Ik moest ook even lachen maar ze lijken echt wel op een snor! Deze komen langs de mouw kop rand en geven een mooier beeld.

Donderdag gaan we naar de Musical Soldaat van Oranje en een mooie gelegenheid om de jurk en het jasje aan te doen.



9 opmerkingen:

  1. Wwaauuw wat geweldig mooi zeg! Prachtig model en zeer mooie stofkeuze! Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi zeg. Mooier dan een gekocht exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi gedaan hoor. Ik zie geen verschil tussen links en rechts dus dat zit wel snor ;-) Zo even kijken naar je blog waar die bijpassende jurk nu staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Veel mooier dan gekocht! Mooie stofcombinatie!

    Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt een mooi jasje geworden. Vooral de combinatie met de jurk! Helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een sjiek jasje. De combinatie van stoffen is te gek. Je inspiratie is goed terug te zien in het jasje. Helemaal geslaagd dus!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi! Je hebt er echt een prachtige set bij zo. De stoffencombinatie is inderdaad super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey leuk, dat jasje droeg je afgelopen zaterdag!! Supermooi zeg en ik ben helemaal onder de indruk!
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!