maandag 6 juni 2016

Boek lancering "Alles is Haken" van Saskia Laan

Afgelopen zaterdag had ik weer een leuk uitstapje, samen met Jos naar de boeklancering van het nieuwe Haakboek van Saskia Laan "Alles is haken". Stipt om 11 uur stonden we in de rij bij Wolplein in Zaltbommel om een boek door haar te laten signeren.


Daarna hebben we nog een tijd heerlijk in de winkel annex inspiratie centrum rondgewandeld, lekker gekletst met bekenden en IG bekenden  (op Instagram volg ik veel medehaaksters). Erg leuk om een aantal in real life te hebben gesproken. Veel mooie garens en gehaakte projecten gezien ter inspiratie.
Ook waren Katrien en Marieke van Kosmos Uitgeverij aanwezig, deze dames hadden we eerder ontmoet bij een door hun georganiseerde workshop bij Textielstad. Gezellig om hen weer te ontmoeten en te spreken.
Geheel in stijl droeg ik mijn granny square jurkje. Kreeg erg veel complimenten hierover. Het was meteen een leuk gespreks- onderwerp. Ik kwam er ook nog mee op de foto. Dank voor je complimenten en foto Marianne
Saskia heeft voor dit boek een prachtig vest gehaakt en ik wist meteen dat ik die ook wilde haken! Meteen wol ingekocht, bij Wolplein hadden ze helaas niet de juiste hoeveelheid in kleur op voorraad. Zodoende heb ik heb ik besloten om dit vest eerst van een goedkopere wol soort te haken. Als dit slaagt dan volgen er vast meer vesten van een mooie kwaliteit wol.
Zag er iemand lopen die een vest uit het boek Haken en Kleur Buiten had gemaakt. Ik was al verliefd op het plaatje maar nu ik hem in echt zag wilde ik die meteen ook maken. Toevallig verkoopt Wolplein deze wol ook, dus er gingen bolletjes mee naar huis! Bedankt voor je inspiratie en hulp "Bij Tante Essie"!



Bij het boek Alles is haken kregen we een leuke goodie bag, met het tijdschrift Simply Haken, een boekje van Molly Makes haken voor feestelijke gelegenheden. En dit boek ligt nu al bij de buuf... dus geen foto ervan. Verder nog een bolletje by Claire garen en dun garen, beiden bedoeld om de katoenen goodiebag op te pimpen.


Qua haken zit ik voorlopig gebakken! Met de Scheepjescal, een kort vestje uit haken en kleur en een lang vest uit Alles is haken. En ik mag in opdracht een sjaal voor iemand haken en heb inmiddels al zelf een patroon daarvoor bedacht...hoe leuk is dat!


5 opmerkingen:

  1. Oh, dat ziet eruit als een hele leuke dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je jurkje was een tophit, zoooo leuk en toepasselijk ;-)
    Heerlijk al die mooie projecten in het vooruitzicht, 'alles is haken' dat klopt wel ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Tialda , mag ik vragen wat voor alternatieve wol je hebt gekozen voor het vest van Saskia? Ik wil hem ook graag maken en eerst eens kijken hoe het uitvalt voordat ik de duurdere wol ga kiezen, En wat leuk dat je er in het echt bent geweest.
    Hartelijke groet , Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht daarvoor de Julia bij de Zeeman Marjolein. Succes met het haken van het vest!

      Verwijderen
    2. Dank je wel :o)

      Verwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!