donderdag 2 maart 2017

Winter Rolstoeljas

De eerste rolstoeljas wordt al met veel gemak gedragen. Ook de personen die helpen bij het aan trekken van de Jas zijn zeer te spreken. Dat is natuurlijk heel fijn om te horen.
Inmiddels heb ik de wintervariant van de rolstoeljas ook af.



Dit keer is de jas gemaakt van een marineblauwe Softshell die ik bij Textielstad kocht. De gewatteerde voering komt bij Sisters stoffen in Schaijk vandaan.


Het voordeel van hetzelfde patroon nogmaals maken is dat het allemaal wat vlotter gaat en ik de puntjes op de i kon zetten.
Voor de kraag en staander nam ik dit maal een voeringstof als binnenkant (ipv alle twee lagen van softshell) om het geheel wat minder dik te maken.
De zak voorop maakte ik dit keer anders. Nu een kangeroezak gewoon enkele stof met een beleg aan de zakingang. Dit maakt het uiterlijk wat netter. Minder dik

Door de matte uiterlijk van de softshell vind ik de jas nu heel anders overkomen dan de eerste met de goedkopere softshell van Driessen. Veel sjieker en netter!


Weer een geslaagd project!
De twee jassen naast elkaar ;-)

8 opmerkingen:

  1. Mooi maar vooral heerlijk warm. Dankbare klus denk ik! En knap staaltje werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee en ziet er ook nog eens leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, nu snap ik hem. Voor lang en achter kort. Mensen die niet kunnen opstaan kunnen dit dus wel dragen. Knap verzonnen hoor! Heb jij die bedacht??
    Top idee. En idd, nr 2 ziet er veel beter uit. Maar ik neem aan dat de eerste een proefmodel was. Maar hij is wel bruikbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het patroon ook te koop?
    Ik wil er een maken voor mijn moeder die aan een rolstoel gekluisterd is. Had een cape gemaakt maar niet zo'n succes.
    Gr. Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Angelique, ik heb het patroon op maat getekend, dus niet te koop. Maar als je een jassenpatroon neemt en zelf het rugpand korter maakt en daar de sluiting maakt...

      Verwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!