donderdag 21 juni 2018

Poezenmand





Het zal in februari zijn geweest dat ik een pakketje stof en garen van Gutermann ontving om daar iets creatiefs van te maken en daar over te bloggen. Dit in samenwerking met Loes van Freubelweb.
Het duurde even voor ik er werk van kon maken. Maar nu is het project dan klaar!

Omdat Gutermann ook borduurgarens in het assortiment heeft leek het me leuk om naast iets van de stoffen te naaien deze ook te borduren.
Ik mocht uit de stoffen collectie Ring of Roses stof uitzoeken en koos voor een effen blauwe om te borduren en licht blauwe motief stof uit de Somerloft Serie.

Op Pinterest heb ik diverse borden ter inspiratie om dingen te maken en op een daarvan had ik een leuk gratis patroon van een poezenmand bewaard. Deze is van See Kate Sew en is een Poezenmand.
Omdat onze Heilige Birmanen wat groter dan de gemiddelde katten zijn, vergrootte ik het patroon en gebruikte ik als basis een bestaand kattenmand waar ze graag in liggen. Ze houden er alle drie van om tegen een opstaande rand aan te liggen, dat wilde ik ook graag in deze kattenmand realiseren.  Als versteviging van het bovendeel gebruikte ik Style Vil, welke ik ook graag gebruik bij het maken van tassen.

Ik borduurde aan de zijkanten van de opening en achterop een paar poezelige borduurpatronen van Urban Threads.
En terwijl ik de poezenmand in elkaar aan het zetten was nam onze kleine Izzy de mand al meteen in beslag! Ik denk dat dit project al bij voorbaat geslaagd is!

En ook tijdens de fotoshoot buiten was madam erg nieuwsgierig en nam wederom weer lekker plaats in haar nieuwe slaapplek!













Gutermann en Freubelweb bedankt dat ik hier mee aan de slag mocht! Het is een geslaagd project geworden met mooie stoffen en fijne borduurgarens.
Nu nog een plekje in huis zoeken... hier...

of hierrrrrrrrrrrrrrrrr

4 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi en gelijk al een groot succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig project!! Het hele ontwerp is al super leuk en met de borduursels en de materialen die je uitgezocht en gekregen hebt, is 'ie echt fantastisch geworden. En meteen in gebruik genomen, wat wil je nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige mand en wat leuk om te zien dat Izzy zo blij is, missie geslaagd. Wij gaan gezinsuitbreiding krijgen....onze vakantiepoes (Mamapoes) met zoon (Mousse) gaan mee naar Nederland. Ik ga ook een paar manden maken voor onze katten, voor in huis, maar ook voor in de Veranda.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!