maandag 26 april 2010

Ibiza dress

Vorige week eindelijk mijn lange zijden jurk afgemaakt. een echte Ibiza dress. In september vorig jaar was ik daar mee begonnen. Patroon getekend en een mooi zijden stof op de markt gehaald. Ik weet nu hoe moeilijk het is om dun zijden stof te verwerken! Grrrrrrr. Dat heeft heel wat bloed zweet en tranen gekost kan ik u vermelden. In oktober heb ik het aan de kant gegooid om het paar weken terug weer tevoorschijn te halen om maar weer nieuwe poging te wagen. Een vakantie naar Egypte was geboekt, dus mooie gelegenheid om de jurk af te maken. We zijn wel niet in Egypte geweest....(aswolk :-( ), maar de jurk is klaar!
Work in progress Vorige week dus veel tijd gehad om achter de naaimachine te kruipen. Ik ben begonnen met het in elkaar stikken van de beugelloze BH, die ik een tijd terug had getekend en uitgeknipt. Bij het Moulin Rouge korset zit er baleinenband tegenaan, de rits in de zijnaad is gestikt en ben ik begonnen met de voering. De Toile (paslijfje van katoen) van het Victoriaans korset, wat we met een groepje dames van het lingerieforum maken, is afgepast, aangepast en nogmaals afgepast. Nu ben ik zover dat ik de patroondelen op stof kan leggen. Vanavond wil ik met een zomerjurkje beginnen die bij mijn bikini past. Wie weet krijg ik het af voordat we (hopelijk nu echt) naar Egypte gaan! Kortom ik verveel me niet!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!