maandag 12 november 2012

Baby-ribcord broek en een "foutje bedankt" BH

In de Bernina Inspiration van deze zomer stond een leuke broek met smalle pijpen en met wat lager zittende plooien. Een bandplooibroek staat al een tijdje op op mijn lijstje. Ook al diverse gepast in de winkel. Maar daar het grote probleem dat de broekspijpen meestal te kort bij mij zijn. En ik het niet mooi vind als zo'n broek ontzettend gaan 'opbollen' als je gaat zitten. Dit patroon leek me dus wel wat.
Mijn eigen basis patroon erbij gepakt en op de naailes dit patroon verbouwt tot iets wat leek op de broek uit de Inspiration. Mijn linker en rechter deel van het patroon zijn niet gelijk, maar dat moet natuurlijk niet zichtbaar zijn. Een mooi stofje was al snel op de markt in Uden gevonden, een taupe kleurig baby-ribcord.
Omdat de achterpas in het echt nogal groot uitgevallen bleek te zijn heb ik daar een borduursel op gemaakt. Wederom weer gekozen voor een design van een lotus uit de Mendhika serie van UrbanThreads.
Mocht ik het patroon weer gebruiken dan maak ik de passen in ieder geval iets minder groot.


Voor de dame met de borstreconstructie mocht ik weer een BH maken. Ook vroeg ze of ik een al gemaakte bh kon repareren want de beugel schoot er steeds uit. En dat is heel vervelend en maak ik graag een einde aan. Door de aanpassingen van die BH in het verleden was de beugelomvang wat kleiner uitgevallen dan de beugel. Het was net aan. Maar door die spanning wurmde de beugel zich steeds uit het beugelband. Ik wilde daarom een nieuwe beugelband erop zetten en begon vlijtig de beugelband los te tornen. Tot.............ik uitschoot met mijn tornmesje en een scheur in het achterpand veroorzaakte! Daar kreeg ik het even heel warm van!! Foutje.......Bedankt!...........Tja wat nu....... Er even een nachtje over geslapen en vervolgens besloten om de BH helemaal opnieuw te maken. Ik had nog voldoende stof voorradig. Voordeel was ook dat ik dan andere padding kon gebruiken want de huidige was niet naar mijn en haar zin. Kreukte te veel. Ander voordeel dat ik deze BH dan maakte van het definitieve goedgekeurde bh patroon.......
Dus in plaats van eentje maak ik er nu dus twee voor deze dame. Waarvan nu de Foutje....Bedankt BH nu af is en vanavond ga afgeven. De tweede BH is in wording.
Het zijpand van deze bh is met dubbele padding uitgevoerd.

6 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een bijzonder patroon broek zo met de plooien verlaagd! En die brede pas heb je mooi weggewerkt, prachtig dat borduursel.

    Misschien wel een geluk bij een ongeluk, dat je uitschoot met het tornmesje. Ze krijgt weer een prachtige bh terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is schrikken als je zo uitschiet met het tornmesje. Maar dat kan de dame niet heel erg vinden als ze zo'n leuke bh ervoor terug krijgt.

    Mooi borduursel heb je gemaakt op de broek.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met zo'n mooie BH als goedmaker voor het "foutje bedankt" zou ik denk ik alleen maar blij zijn. Wat een ontzettend mooie bh is het geworden zeg !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je broek heel mooi geworden! De belijning in de cup van de BH is erg mooi, dat ga ik onthouden en voor mezelf eens toepassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei..kan wel geloven dat je geschrokken bent...en ja, dan zit er niets anders op hè dan een nieuwe maken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!