zondag 18 november 2012

Voetjes Workshop Bernina

Tijd geleden zag ik op de Bernina pagina een Workshop Voetjes voorbijkomen. Ondanks dat ik bij mijn eigen Bernina dealer Rijkers in Veghel genoeg inspiratie opdoe, leek het me leuk om zo'n workshop mee te maken in het Creative Center van Bernina.
Dus afgelopen donderdagochtend op pad naar Breda, gelukkig op tijd weggereden want ipv een uur deed ik er 1,5 uur over. Na een lekker kopje thee en kennismaking met de andere 5 dames konden we aan de slag.
Een eigen naaimachine hoefde ik niet mee te nemen, die stonden daar voor ons klaar. Tot mijn grote verrassing was dit de Bernina 580, dezelfde als ik thuis heb. Dus daar kan ik al mee lezen en schrijven. Dat gold niet voor iedereen, dus hier en daar helpende hand geboden.
De cursus werd gegeven door Gerda Groenevelt, zij is een van de vaste bloggers van Bernina en werkt ook voor Stitch @ Home. Zij is een inspirerende creatieve dame met veel kennis van zaken en die graag van het gebaande pad afwijkt waardoor er weer leuke nieuwe ideeën ontstaan.
Het begin van de workshop verliep wat langzaam doordat 2 machines het niet goed deden. Je zou verwachten dat het materiaal voor elke workshop even word nagekeken en goed wordt afgesteld maar niets was minder waar. Ook ik zelf heb mijn machine en dan vooral het spoeltje goed af moeten stellen voor ik een mooi naai resultaat had.
Maar na deze beetje valse start hebben we een hele rij voetjes en technieken uitgeprobeerd. En weer ontzettend veel inspiratie en ideeën opgedaan. Niet alleen met voetjes geëxperimenteerd maar ook met een dikkere draad in het cordonet spoelhuis, wat met gebruik van een siersteek een prachtig effect geeft.
Eenmaal thuis met een stapel proeflapjes vond ik dat ik er iets mee moest doen. Anders verdwijnen de proeflapjes in de vergetelheid en dat is jammer. Dus in Word een Template gemaakt en een aantal keren uitgeprint. Ook plaatjes uitgezocht van de door ons gebruikte voetjes en uitgeprint.
Vervolgens de lapjes op maat geknipt en opgeplakt en mijn aantekeningen over geschreven op dit blad. De A4-tjes in een showmap gedaan en in bijelkaar in een map gestopt.
Zo heb ik er een mooi naslag werkje van gemaakt! Misschien een tip voor de Bernina Experience center om zoiets al aan te bieden?? Gaan de deelnemers met een naslagwerkje naar huis, is professioneler dan al die lapjes nietwaar?

3 opmerkingen:

  1. Wauw, dat heb je professioneel opgelost, ziet er goed uit! Leuk om weer nieuwe inspiratie op te doen. Ik heb zo'n map van mijn lock cursus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de workshop na een stroefe start toch goed verlopen is.

    Goed idee om zo je proeflapjes op te bergen. Misschien iets om aan Bernina te laten zien zodat het over kunnen nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel fijn zo'n cursus .Je leert er altijd van en jij hebt het wel heel mooi opgelost om het te onthouden.Wie weet wat Bernina er nog mee gaat doen straks heb je nog aandelen!!!!!!!!!!! hihihihi
    Ik heb inderdaad net als Jos ook zo'n map voor de lockmachine .Heel handig als je het even niet meer weet.
    gr bets

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!