dinsdag 2 april 2013

Sew Along April; recepten 14 en 15


Recept 14: dubbelzijdige tas
Ik dacht in tegenstelling tot Jos (samen met haar organiseer ik de Sew Along Zo Geknipt) dat het dit keer een makkie zou worden, de naairecepten voor April. De omkeerbare tas en de bloemetjes....... Niets was minder waar.
Het begon al met het uitzoeken van de stofjes. Wat ik in mijn hoofd had waren te klein qua stoflengte... Dus op zoek naar andere combi. Gelukkig had ik speciaal voor de Sew Along me een kleine voorraad aangelegd. Dus ik had keuze. Twee verschillende stofjes genomen met roze tinten.
En met de plooien begon het gedoe. Op de onderrand ging het nog wel. Maar die plooien in de bovenrand! Stap nummer 4! Daar moest ik echt even voor gaan zitten, want tijdens een eerste poging bleek ik het toch niet goed te hebben gedaan en kwam het tornmesje al weer te voorschijn om de 4 stuks bovenzijden los te tornen en weer opnieuw te plooien.
Plooien fout geplooid
Boek er weer bij, nogmaals goed lezen en vervolgens... he he gelukt.
Dan de delen in elkaar steken, bovenrand vaststikken, keergat openlaten... bovenrand met kartelschaar bijgeknipt en punten bijgeknipt en omdraaien..................................................
Ehhhhhhh
CHIPS!!! De delen verkeerd in elkaar gestoken!!! Terwijl het in het boek op pagina 74 nog zo mooi staat afgebeeld.
En omdat ik de bovenrand al zo mooi heb bijgeknipt is lostornen geen optie.
De niet omkeerbare tas.......
Binnenkant is dus niet mooi afgewerkt, dus tas is niet omkeerbaar

Recept 15: Bloemen
Op het laatste nippertje moesten de bloemen nog gemaakt worden.... En na een hint van Jos heb ik de bloemen van Vilt gemaakt. Dan zijn ze zo klaar! Half uurtje werk voor een bloem.
Heb voor roze gekozen want dan kan de bloem mooi op de "niet" omkeerbare tas.
Met mijn handen naaien is niet ook al niet mijn ding, maar dat ligt aan mijn handen ;-)

Enkel geknipte viltblaadje dubbelvouwen en aan elkaar rijgen.

Bloem staat mooi op de tas nietwaar?
Creatieve Groetjes,
Tialda

4 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je tas niet omkeerbaar is, ook het bloemenstofje aan de binnenkant is erg mooi. Maar de bloem maakt de buitenkant wel helemaal af. Ziet er goed uit, ik krijg zin om er ook een te gaan maken. Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor een 'niet'omkeerbare tas is het resultaat prachtig. Ga je er nog eens voor zitten om een omkeerbare tas te maken?

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een hele mooie tas geworden, en de bloem maakt het helemaal af. Jammer dat ie niet omkeerbaar is maar neemt niet weg dat ie goed gebruikt kan worden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tas is mooi geworden en ach nomaal gesproken keer je tassen nooit om toch?
    De bloem maakt het helemaal af, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!