dinsdag 20 januari 2015

Begonnen met de Crochet Along 2015

Vorig jaar ging ik de uitdaging aan om een deken te haken door mee te doen aan de Crochet Along 2014 (CAL 2014) Dit samen met honderden andere dames (misschien wel 1000den want er zijn 28.000 leden lid van de fb pagina! Dit jaar zijn de twee dames Jolanda en Tertia een nieuwe CAL gestart. Dit keer een Square deken. De start is een granny en door er elke week een of meerdere toeren om heen te haken krijg je uiteindelijk een vierkante deken. Ook dit keer weer allerlei nieuwe haaksteken in de planning dus wederom weer een leuke manier om mijn haakvaardigheden te vergroten. En het is gewoon heel erg leuk om zo'n deken te zien groeien en achteraf met verwondering er naar te kijken en bijna niet kunt geloven dat je dit zelf hebt gehaakt!
Deze Cal haak ik met de Stonewashed van Scheepjeswol. Dit garen kom ik elke keer tegen en iedere keer ben ik er weer verliefd op, net als de projecten die ervan gemaakt worden! Dus toen ik iemand op de fb voorbij zag komen die met stonewashed de CAL15 aan het haken was ik om! Meteen stonewashed gekocht en aan de slag!

We zijn nu bij week 3 aangekomen. Ik vind mijn lapje tot nu toe erg bobbelen of lubberen, welke van de twee kan ik niet echt zeggen. Heb al twee keer geblockt maar tijdens het haken bobbelt die gewoon weer heen.

Er was keuze tussen twee start granny's, daarom ben ik nu begonnen aan de andere Granny om te kijken of dit minder gaat lubberen. Zo ja dan haak ik daar mee verder en wordt de eerste een kussenhoes voor op de bank. Zo nee..... dan....... weet ik het niet! Zie ik dan wel weer.
Nu lekker de vrijdag afwachten.... komt er weer een toer!



1 opmerking:

  1. Mooie kleuren en succes met het verdere verloop! Ik vermoed dat alles wel mooi plat komt als je het geheel nog eens blokt. Ik hoop het voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!