vrijdag 16 januari 2015

Kussens van bijzondere stof!

Van mijn bezoek aan de La Maison Victor beurs in Hasselt had ik nog een leuke kortingsbon van Design On Textile over gehouden. Al eerder liet ik bij Exprezzit stof voor mijn Picassojurk bedrukken.
Aan de kortingsbon zat echter een eind datum van 22 oktober 2014. Door de drukte van de modeshow en musical had ik even geen tijd en inspiratie om zelf daar iets voor te bedenken. Gelukkig kwamen er inspirerende musical dames op mijn pad die naast hun zang en dans talenten ook nog tekentalenten bleken te bezitten in de vorm van Zentangel. En met mijn hoofd nog bij mijn eigen zoektocht naar stof te laten bedrukken zetten hun tekeningen mij aan het denken over hoe het toch zou zijn om dit soort motieven op stof te laten bedrukken. Toen Sylvia een tekening met rozenblaadjes op Facebook poste heb ik haar gevraagd hoe ze het zou vinden als ik daar iets mee ging doen. Dat leek haar erg leuk en spannend. De tekening werd ingescand en naar mij opgestuurd.
ingescande tekening van Sylvia
Daarmee ben ik aan de slag gegaan op de website van Design on Textile tot ik voor mijn gevoel een repeterende print had waarmee een stof bedrukt kon worden. Na een paar weken wachten belande de stof in de brievenbus......

Prachtig mooi stofje. Maar toen kwam de vraag wat er van te maken. In overleg besloten dat ik er iets voor Sylvia van zou maken en iets voor mezelf. Voor mezelf zat ik aan een top te denken en voor Sylvia zijn het een paar kussen voor bij haar op de bank geworden.
Een paspel zorgde voor net iets extra's bij deze kussens



Combineren de kussens niet prachtig met de al aanwezige rode kussens?
Ter plekke heb ik nog een foto gemaakt van de tekening, toch weer anders dan wanneer deze ingescand is. Veel meer contrast! Het zwarte is dan echt zwart. Gelijk weer ervan geleerd dat een foto een duidelijker resultaat geeft van een tekening dan een scan...
Maar voor dit stofje moet ik zeggen dat ik dat nu niet erg vind....
Tekening door Sylvia

3 opmerkingen:

  1. Wauw dat stofje vind ik echt de max!!Jammer dat ik er niet wat van kan kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat is een mooi stofje. Het resultaat in de vorm van de kussens mag er zijn!

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!