maandag 18 januari 2016

My Image t-shirt hack

Deze zomer tikte ik een My Image (lente/zomer 2015) op de kop, gratis bij aankoop van stoffen op de Stoffenspektakel. Daarin stond een mooi shirt met een schuine watervalhals. Jos maakte al een shirt deze zomer. En ik trok het patroon over.....

Maar had dan weer niet genoeg stof, dan niet het juiste printje.... En op een gegeven moment gewoon vergeten dat ik dat patroon kant en klaar had liggen :-)
Totdat ik bij Sisters Stoffen in Schaijk was en daar een prachtig kleurrijk stofje zag liggen.... Toen wist ik meteen wat ik er van ging maken! Het shirt uit My Image maar dan wel met lange mouwen....
En met die mouwen ging het even fout....
Netjes de mouw opening opgemeten en daar een mouw patroon op getekend volgens methode Cuppens Geurs..... Even niet gekeken naar het model van de mouw en toen ik het shirt paste kwam ik erachter dat er een klein aangeknipt mouwtje aan bleek te zitten, soort afhangende mouw en daar paste mijn zelfgetekende mouw niet in. Op de naailes kreeg ik de tip om mijn patroon voor elastische shirt op het My Image shirt te leggen en op die manier een goede mouwinzet erin te knippen. Vervolgens de mouwen erin genaaid. Nog iets te ruim naar mijn zin, maar goed te doen.
Vandaag op de naailes het patroon van My Image ook nog aangepast. Ik vind het namelijk een leuk shirt en wil er binnenkort nog eentje van maken.








10 opmerkingen:

  1. Oooh, wat een gaaf stofje. Mooi zeg. Ik hou-ou ook van waterval halzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh gave stof. Helemaal geslaagd dus! Vind je het lekker zitten zo'n asymmetrische hals?

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een te gek stofje en geweldig patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een te gek stofje en geweldig patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe stof en wat een bijzondere hals. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker een shirt wat voor herhaling vatbaar is...mooi model, en een hele gave stof heb je gebruikt, daar heb jij trouwens wel ' oog voor'

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer mooie stof heb je gebruik zeg, leuk model is het...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi geworden.
    Ik heb van het shirtje een jurk gemaakt, helaas had ik geen idee hoe ik er lange mouwen in kon maken.
    Door de rimpels in de ene schouder, wordt het pand ter hoogte van de mouwinzet aan de voorkant ook wijder en ik had geen idee hoe ik dat moest aanpassen. Hoe heb jij het patroon aangepast?
    Erica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een patroon van een glad t-shirt gepakt en dit op het My Image patroon gelegd en de mouw uitsnede overgetrokken. Omdat het een a-symmetrisch patroon is geld dat voor beide zijden. Vervolgens armsgat opening opgemeten en daar een mouw bij getekend. Aan de rimpels op de schouder heb ik niks veranderd. Het is een watervalhals en dat valt al ruimer. Succes!

      Verwijderen
  9. Dank je wel voor je reactie.
    Ik ga het proberen, zo moet het me vast wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!