dinsdag 8 augustus 2017

July Dress

Tijd vliegt voorbij!
Ik kom altijd een doosje tijd tekort...
Voor veel herkenbaar denk ik zo....

Daarom post ik in Augustus de July Dress.
En het leuke is dat mijn voorbeeld de June dress van LMV zomer 2014 is :-)
Deze stond al een tijd op mijn lijstje maar ben deze LMV kwijt, heb hem wel gehad. Op internet is het een collectors item dus er worden hoge prijzen geboden.
Ach ik kan zelf patroon tekenen, dus tekende ik dit voorjaar op naailes de Junedress na.

Het lastige aan zelf tekenen vind ik de verhoudingen. Eigenlijk zou ik een pop helemaal op mijn lichaamsmaten willen hebben om zo beter de afstanden te kunnen schatten. Hoe laag de halsuitsnijding, hoe breed de halsuitsnijding, diepte armsgaten etc.
Bij de Junedress van LMV vind ik de hals te hoog, het voordeel van zelf tekenen is dat je dat meteen kan aanpassen.
Natuurlijk had ik eerst een toile moeten maken, dat is natuurlijk de methode om te kijken hoe het getekende patroon valt......

Maar gelukkig valt het mee, een paar correcties op een volgend patroon. Iets minder overwijdte, ik heb nu 4 cm in de zijnaden weggestikt, zo'n bovenlijfje mag zeker aansluiten.
En de hals minder breed, nu zakken de schouders af. Komt denk ik ook omdat ik de hals lager tekende aan de voorzijde. Ook omdat het achterpand laag uitgesneden is.

Toch ondanks dat de jurk niet helemaal perfect is ben ik tevreden! Draagt zalig op warme dagen.
Het stofje komt van Soft Cactus en lag hier al een jaar in de kast te wachten......
Zie je hoe ik heb geprobeerd het patroon op de stof zo goed mogelijk door te laten lopen? Altijd een leuke uitdaging!





Patroon: Zelf getekend naar voorbeeld Junedress LMV zomer 2014
Stof: Soft Cactus

6 opmerkingen:

  1. Mooie jurk. Gaaf stofje heb je ook gebruikt. En herkenbaar om gelijk het goede stofje te gebruiken i.p.v. een toile te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk, ga er ook maar eens aan sleitelen, goed voorbeeld doet goed volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, dat van te weinig tijd is voor mij idd heel herkenbaar.
    Och ja, we doen het we doen het ermee.

    Je jurk is erg mooi geworden.En dat hij misschien niet perfect zit, zie je op de foto niet. Dat zijn dan puntjes voor de volgende . Heb jij dat ook, dat je meteen een volgende van hetzelfde model wilt maken?

    Ik maak ook nooit een proefmodel. Ik begin gewoon!

    Veel plezier met het dragen van je Junedress!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Als je echt zo veel en graag naait als jij (en zelf kan patroontekenen) zou ik overwegen een keer een pop op maat te laten maken. Het kost even wat, maar gaat heel erg lang mee. Ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar als ik zie wat mensen aan machines uitgeven zou ik het wel weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige jurk Tialda, ik vind jouw versie veel eleganter ogen, mede door de lagere halsuitsnijding en de smallere schouderbanden. De verhoudingen kloppen beter, dus ik denk dat je niet zo hoeft te twijfelen aan jezelf....maar ik ken je een beetje, je wilt het toch perfect hebben. 😀 echt een super jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! En zelf getekend, dat maakt het nog mooier! Toffe stof trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!