donderdag 10 augustus 2017

Rookschort

Ja je leest het goed,...een Rookschort en geen BBQ-schort ;-)

Voor dezelfde persoon waar ik rolstoeljassen voor maakte nu een Rokschort gemaakt om te voorkomen dat er as op de kleding valt en gaatjes in de kleding veroorzaakt.
Eerst had ik alleen een lap voor op schoot, maar dat is niet voldoende. Dus nu een lap leer gepakt wat ik nog had liggen (ooit gekregen) mijn keukenschort erop gelegd en wat ruimer uitgeknipt.
De randen omgevouwen en met dubbelzijdig plakband vastgeplakt. Doorgestikt met een leernaald. Dit keer de naaigids ingeschakeld van mijn Bernina 580 en daar voor stofkeuze leer gekozen. De machine stelt dan de draadspanning zelf in. En ik moet zeggen dat me dit goed is bevallen!
Heb rood doorstik garen gebruikt, al eens eerder en toen ging het niet en nu lukte het prima.
 Moet er alleen geen naaldstand helemaal naar links of recht kiezen, dan slaat de machine toch steken over. Maar in de middenpositie zoefde de machine met de Teflonvoet als een speer over het leer heen.


1 opmerking:

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!