donderdag 26 oktober 2017

Cirkelrok Seashell

Van de stof waar ik mijn Brooke jurk van maakte heb ik nogal wat liggen. Wilde er namelijk eerst een jurk met een wijde rok van maken. Dus genoeg om er nog een project uit te maken. Dat werd een halve cirkelrok. Deze tekende ik zelf volgens methode Cuppen Geurs modevakschool.

Het vestje van King Louis scoorde ik laatst in de uitverkoop en past perfect bij de Brookjurk en de cirkelrok.
Er ging een blinde rits in de zijnaad. Ik tekende een onderslagje aan maar naaide er een overslag van, nou ja, dat kan ook. Voor de bevestiging gebruikte ik een kamsnap, leuk om dat ook eens in kleding toe te passen.
De zoom naaide ik met voetje Berninavoet 61 met een rechte stiksteek. Wat een perfecte manier van omzomen is dat!

Patroon: zelfgetekende Cirkelrok
Stof: SeaShell van Soft Cactus


2 opmerkingen:

  1. Wat voor soort voetje is dat? Ik heb geen Bernina. Maar sta altijd open voor ideetjes om nette zomen te maken 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n rok in je collectie en dat vestje past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!