zondag 30 december 2018

Blocken "by Claire" squares

Tijd geleden dat ik over mijn haakprojecten heb geblogd. Dit jaar haakte ik aan drie projecten.
De Crochet between the Lines Shawl (cbtl), de Persian Tiles deken en de By Claire Blokkendeken die dit jaar in de By Clair Agenda stond. Elke maand 4 blokken haken en na 12 maanden de 48 blokken samen haken tot een deken.
Dit laatste project vordert het meest. Gisteren en vandaag alle 48 blokken geblockt zodat ze allemaal gelijk van afmeting worden. Vriendlief maakte een Square blokker van hout en 8 gegalvaniseerde ijzeren staafjes en zo kan ik een hele stapel squares blokken. '

Maar omdat ze zo gestapeld zijn duurt het lang voor ze droog zijn en wil er zo snel mogelijk mee aan de slag. (al hoewel in 2018 afmaken er wel niet zal inzitten ;-)  ) Dus de rest op de blocking matten geblokt, dan zijn ze morgen tenminste droog!


De blokkenspanner kan ik beter gebruiken elke keer nadat ik een square af heb..... Dan hoef ik ook niet aan het einde ze allemaal tegelijkertijd blocken. Komt vast van pas in de toekomst!
Nu hopelijk snel de by Claire blokkendeken af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!