maandag 18 maart 2019

Tree-dress

Toen ik in augustus 2018 een stoffenpaneel met de Pauw gekocht bij Holland Stoffenhuis deed ik om verzendkosten te sparen er een tweede paneeltricot erbij. In kleuren die bij mijn passen en met een boom als afbeelding.
Het was een uitdaging om een patroon voor de jurk te verzinnen waarbij de afbeelding van de boom niet werd doorsneden door coupenaden. Toch wilde ik wat model in de jurk hebben. En graag iets aparts met de halsafwerking. Op de fb groep van de Knipmode had ik jurken met een plooi langs de hals gezien en deze in de knipmode opgezocht.
Als basis gebruikte ik mijn zelf getekende patroon met 2 cm over-wijdte. De ruimte van coupenaden verplaatst naar de taille, echter niet alles want dat is niet mooi. Het is nu een wat los zittende jurk geworden, wat je momenteel ook in de mode ziet.
De hals tekenen was even puzzelen op de les, maar door het met patroonpapier op de paspop uit te proberen is het gelukt wat we in ons hoofd hadden. De bustecoupe is naar de halsplooi verplaatst.
Daarna heb ik op een opengeknipte puinvuilzak het patroon als 1 geheel overgenomen. Doordat het plastic mooi doorzichtig is kon ik goed zien waar ik het patroon van de boom wilde hebben. Ideaal! En ik schreef over die puinvuil-zakken al eens een blogberichtje over
Omdat er door deze plaatsing van voor en achterpand geen ruimte meer was voor mouwen heb ik in de stoffenwinkel een tricot gevonden die er bij past.

En eenmaal in elkaar gezet is dit het resultaat!




Aan de binnenkant het belegdeel, want de hals moet natuurlijk netjes afgewerkt worden.
En hoe fijn is het als de patronen of afbeeldingen mooi in elkaar overlopen cq aansluiten!
Laat het mooie lenteweer maar komen!

1 opmerking:

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!