maandag 7 januari 2019

Peacock dress



Een nieuwe jurk voor mijn jurken verzameling....
Ik schreef al eerder over de stof die ik hiervoor gebruikte. Het is een paneel wat niet juist geknipt werd opgestuurd door Hollandstoffenhuis maar na melding gelijk werd goed gemaakt door een nieuw correcte tricot paneel.
Van de "verkeerde" naaide ik een shirt voor mijn moeder. Zie mijn blogpost daarover hier
En voor mezelf hoe kan het ook anders een jurk!
Het patroon tekende ik dit keer zelf. Had nog een nieuw getekend basispatroon liggen voor rekbare stoffen wat ik nog niet had gebruikt. Het was weer even zoeken naar de juiste plaatsing van de pauw in combinatie van de coupenaden. De pauw zit namelijk helemaal aan de zijkant van de stof.
In het achterpand heb ik ook coupenaden gelaten. Ik vind het effect daardoor juist wel erg leuk geworden bij deze stof.
De hartvormige hals maakte ik met behulp van de halsuitsnit sjabloon van Schablonen.be, sinds kort heb ik daar een extra onderdeeltje bij waardoor de hartvormige model kan worden getekend. Erg leuk en die ga ik vaker gebruiken!

Er is toch wel een storende "fout" opgetreden ondanks veel puzzelen en exact patroon op stof leggen e.d. De punt van de hals is niet exact in het midden van patroon van de stof terecht gekomen. Erg jammer! Ondanks vaak controleren. Misschien loopt het patroon niet helemaal recht op de stof...

De mouwen en zoom werkte ik af met de coverlock. Het mooiste vind ik dan om dit met een gesloten mouw te doen. Maar dat is dan wel priegelwerk. Maar met mijn huidige korte voetje en door de mouw binnenste buiten te doen en wel aan de buitenkant van de stof stapsgewijs te coveren krijg ik dat wel voor elkaar.


Tot slot kon een logo gemaakt met mijn nieuwe Silhouette Cameo niet ontbreken! Deze perste ik op de binnenkant van de achterhals beleg die ik speciaal daarvoor wat groter en ronder maakte.
Ik ben nog op zoek naar een mooier lettertype, maar voor nu even zo!



1 opmerking:

  1. Mooi geworden! Altijd lastig om alles precies te krijgen waar je het hebben wilt met een panel. De plaatsing van de pauw is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!