woensdag 29 maart 2017

Harriet in Spijkerstof

Deze week ben ik wat grieperig, derhalve mooi tijd om met de laptop op de bank wat Blogposts te schrijven. Vandaag weer eens een jurk. Die had ik nog niet genoeg toch?

Het is een Harriet-jurk (uit het blad La Maison Victor nov/dec 2015) geworden, deze maakte ik al eens eerder van een paars reliëf stofje, maar pilt jammer genoeg zo ongelofelijk dat ik hem alleen thuis draag. Maar ontzettend jammer want erg mooie jurk en patroon. Dus kwam er een tweede Harriet, ditmaal van knitted denim  een soort jogging spijkerstof ofwel een heel soepel rekbaar Jeansstofje bij Textielstad vandaan. Ideaal voor een jurk dus!


Geïnspireerd door een bestuurslid van Sancho die tijdens de clubdag een Martini-jurk (LMV) in spijkerstof aan had wilde ik ook zo'n jurk maken en dat werd de Harriet jurk.
Bij de eerste exemplaar vond ik de schouderbreedte wat krap dus hier wat extra aangetekend tijdens de naailes. Had de jurk aangedaan naar de les zodat we naar verbeter puntjes konden kijken. Tevens de mouwen iets verlengd tot driekwart, lekkerder voor de lente.

Er zit een blinde rits in de zijnaad want midden achter vind ik zo lastig! Kan er nooit fatsoenlijk bij en heb vriendlief nodig om die te openen en sluiten. Dus naar de zijnaad verplaatst. De naden heb ik doorgestikt met extra sterk garen van Mettler in een mooie camel kleur en geeft een echt Jeans effect.
De jurk stikte ik met een stretchnaald nr. 80 in elkaar en voor het doorstikken een topstitch-naald nr. 80. De naden werden met de lockmachine netjes afgewerkt.

De kleuren zijn erg lastig op foto vast te leggen, ik geloof dat de "aan" foto de beste weergave is.

De stof gaf heel erg af, zodat ik iedere keer hele blauwe vingers had. Ook de naaimachine is blauw verkleurd. Zou ik dat er nog afkrijgen? Hebben jullie tips?

Was niet zo fotogeniek met mijn verkouden hoofd dus hier moeten jullie het vandaag mee doen!

9 opmerkingen:

  1. Hey het klinkt misschien gek maar heb je al eens met tandpasta geprobeerd om het blauw eraf te krijgen? Gewoon op een microvezel doekje lichtjes op wrijven en nadien met propere doek afspoelen. Ik hoop dat het werkt. Mooi kleedje knap gedaan groetjes hanna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schuurt dat niet te veel? Kan het in een klein hoekje proberen....

      Verwijderen
  2. Dasty ontvetter van de Wibra kun je proberen.Niet te lang in laten trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oke! Die heb ik hier in huis, dus dat zal ik snel uitproberen. Txs

      Verwijderen
  3. Ik vind m super die jurk, zo leuk en wat staat ie je goed!
    En nu maar hopen dat je zelf niet blauw wordt tijdens het dragen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een stijlvolle jurk !
    staat je goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie jurk. Gaaf stofje ook. Misschien iets voor een broek. Soort van jogging/jeans? Ik zie mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!