dinsdag 2 januari 2018

Janice Jurk



Op de valreep van 2017 zette ik een mooie jurk in elkaar!
Toen de KnipMode van Oktober 2017 hier op de mat lag dankzij een verjaardagsbladkado viel mijn oog meteen op de Janice jurk die daar in stond. De rimpels in boven en onderpand maken de jurk zeer flatterend.
HDEK170626_16006
Bij Driessenstoffen kocht ik een aantal stofjes waaronder een zwart met paarse stip jacquard stof en daar zag ik de Janice jurk wel in.

Omdat het nu winter is en het een wat dikker stofje betreft heb ik de mouwen verlengt. En gezien mijn lange benen de rok een beetje verlengd. Met de lockmachine stikte ik de meeste onderdelen in elkaar zoals de zijnaden en deelnaden maar de mouwkop stik ik eerst nadat ik deze er ruimtegevend in heb gespeld met de naaimachine. Anders is er kans op rimpels en plooien en dat willen we niet. Zo zit er een mooie bolling in de kop van de mouw.

Ik ben ontzettend tevreden met het model en stofkeuze. En van dit model zullen er zeker meer volgen in andere stofjes!




En zo droeg ik op nieuwjaarsdag mijn nieuwe jurk en proost ik op een gelukkig, gezond en vooral erg creatief 2018!

20 opmerkingen:

  1. Ik heb geloof ik op alle social media al gereageerd, maar hier ook nog even ook. Deze jurk is echt waanzinnig. Wat mij betreft bewijst het echt: meer moet het niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je heel mooi! Santé op een nieuw jaar.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden! Ik heb 'm in stretch velours gemaakt maar ga het patroon zeker ook vaker gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie jurk Tialda, ik ga hem ook maken maar dan in een dunne tricot. Denk je dat dit patroon daarvoor geschikt is.??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het orgineel uit de Knip is van een tricot, wel met een metallic laag.

      Verwijderen
  5. Prachtige jurk: mooie stofkeuze en de kleuren staan je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind m zooooo mooi! Alles klopt, het patroon, de plooien, de stof, de print. Prachtige pasvorm, een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige jurk, staat beeldschoon. En eindelijk eens iemand die een goeie foto maakt van zijn zelfgemaakte kledingstuk ;) TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag je jurk al op instagram voorbij komen en wat vind ik hem toch GAAF!
    Stiekem ook een beetje jaloers....in positieve woordzin. Ik heb vroeger zoveel genaaid maar de laatste 10 jaar niet meer, maar nu ik deze jurk zie.....Zou ik willen dat ik was blijven naaien. Ik ga eens kijken of ik deze exemplaar van de knipmode nog kan scoren....Zucht....ik wil ook zo'n jurk *U*
    Lieve haakgroetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg mooie jurk. Waar kan ik het patroon vinden?
    Bedankt. Gr. Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Zoals je hierboven kunt lezen komt ie uit de Knip van Okt vorig jaar!

      Verwijderen
  10. Voor mij geldt ook dat ik wel ong. 25 jaar niet genaaid had, sinds kort weer begonnen. Ik kreeg bladcadeau en nam een 3 maands abo op KNIP. Nu zag ik dat ik ze ook in de bieb kan lenen dus dit exemplaar daar gereserveerd want ik wil deze jurk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De jurk staat jou mooier dan de paspop!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heel mooi kleedje,spijtig dat ik het nu nog maar ontdek.Zou er een mogelijkheid zijn,dat dit patroon nog ergens te vinden is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker want dit patroon is nog steeds bij de Knipmode als PDF patroon te koop.

      Verwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!