maandag 19 oktober 2009

Back to Basic

Sinds ik lingerie maak laat ik mijn oog altijd op felle stofjes en grafische printjes vallen. Maar onder sommige kledingstukken is dat niet altijd even handig. Vandaar dat ik bij mijn vorige bezoek aan Kantje Boord huidskleurige Lycra met een mooie glans had meegenomen om daar een Lingeriesetje van te maken.
Anderhalve week geleden ben ik begonnen met een nieuwe cursus namelijk BH variatie's 2 bij Henriëtte Strijbosch. Hier gaan we weer 3 nieuwe modelvariatie's tekenen en maken. We zijn deze keer begonnen met een BH met een verticale deelnaad en gemaakt met padding/laminaat. En ik heb er voor gekozen om deze BH van de huidskleurige lycra te maken.
Tijdens het naaien heb ik weer wat nieuwe technieken toegepast. Over de deelnaad van de paddingcup heb ik een stukje omvouwelastiek genaaid zodat deze mooi glad is onder de lycra. Aan de binnenkant heb ik dit ook gedaan zodat deze naad niet gaat irriteren op de huid. Maar deze naad is nu te dik geworden. De volgende keer stik alleen een bandje aan de binnenkant van de cup.
Het beugelband heb ik aan de voorzijde 2 keer doorgestikt en dat is goed gelukt. De afwerking van de schouderbanden en decollete is middels elastisch biaisband of omvouwelastiek. Deze heb ik er eerst opgespeld dan de onderzijde met een kleine zigzag erop genaaid, dan het elastiek omgevouwen en doorgestikt met de Cover. Hier ben ik niet tevreden over. De volgende keer speld ik het elastiek niet meer vast, maar gewoon met de hand en merktekens vast zigzaggen op de onderzijde. Hopelijk zit de middenvouw dan ook strakker tegen het elastiek aan waardoor het doorstikken met de cover regelmatiger en minder slingerend gebeurd.
Verder vind ik het een hele saaie BH geworden, echt back tot basic!! Maar wel praktisch onder sommige kledingstukken. En daar ging het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!