maandag 5 oktober 2009

Rode BH met voorgevormde cups

Afgelopen week een nieuw project afgemaakt. Een rode BH met voorgevormde cups. Deze uitdaging wilde ik al wat langer aangaan maar durfde de stap nog niet alleen te zetten. Samen met een mede lesgenootje in de open lingerieles zijn we er aan begonnen.
Eerst hebben we uitgezocht welke beugel we moesten gebruiken voor de cups. Dit was voor mij de beugel uit de lila serie van Bella Hendriks. Dit is een balconet model beugel, middenvoor is wat hoger als standaard. Op basis van die beugel heb ik een patroon gemaakt van het middenstukje, maagpand en rugpand.
Toen kwam de uitdaging, de cup overtrekken met Lycra. Ik had gekozen voor de rode lycra die ik ook voor het rooie hemdje heb gebruikt. Het was niet gemakkelijk om de lycra zo over de cup heen te trekken dat er geen plooien meer in zaten en de lycra niet te veel werd uitgerekt. Maar uiteindelijk kreeg ik de slag te pakken en is het naar tevredenheid gelukt. Mijn mede lesgenoot heeft een veel grotere maat. Bij haar was het nodig om enkele coupenaadjes te maken om de lycra mooi over de cup heen te trekken.
Vervolgens de BH thuis in elkaar gezet en gepast. En ik moet zeggen dat de voorgevormde cups best goed zitten! Dus dat kan ik vaker toepassen. Want onder een t-shirt vind ik dit mooi er uit zien.

Op het Zelflingeriemaak Forum heeft de online-activiteit op dit moment het thema Herfst. En toen ik door de moodboards struinde die Jos weer fantastisch heeft samen gesteld kwam ik op het idee dat mijn rode BH best wel mee kan doen met het herfst thema! Alle blaadjes kleuren nu tenslotte rood en er komen weer mooie rode paddestoelen boven de grond. En omdat op mijn middenstukje en zijpand een spinnenweb achtig patroon te zien is.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!