woensdag 18 november 2009

Vlindermouw Shirt

Op de open Lingerieles heb ik de vorige keer een aantal patronen van t-shirts getekend. Het strikjesshirt was daar een van, zie betreffende blog. Nu heb ik weer een t-shirt af! Dit keer een shirt met een soort cape over de mouwen. Deze cape zit in de deelnaad verwerkt. Een mede lesgenoot kwam met een heel mooi plaatje van zo'n shirt waar we vervolgens een patroon van hebben getekend.
In Oss kwam ik bij Paul van den Berg een paarse tricot tegen en afgelopen week heb ik het vlindershirt in elkaar gezet.
Dit was nog wel even een gepuzzel. Dit doordat de extra mouw een halve cirkel is wat uit één stuk bestaat en deze in de deelnaad moest worden gestikt. Dat betekende stap voor stap goed nadenken!
Het shirt is grotendeels met mijn nieuw lockmachine in elkaar gezet. Een volgende keer zou ik de locknaden smaller willen hebben. Vooral op de deelnaden bij de schoudernaden is het me te bobbelig. Weer een leermoment. De onderkant het ik afgewerkt met een 2-draads platte naad met de lock. Hierdoor ontstaat een leuk streepjes effect.
Eindelijk heb ik de borduurmodule weer tevoorschijn kunnen halen want ik heb mijn "logo" rechtsonder op de voorzijde van het shirt geborduurd. En dit gelijk ook met het strikjesshirt gedaan.
Vervolgens ben ik gelijk begonnen met een volgend t-shirt omdat a.s vrijdag weer een Lingerieles is en ik die natuurlijk voor die tijd af wil hebben. Of het lukt weet ik niet...
Hier alvast een voorproefje... Maar verklap verder nog niets.
Bij het maken van mijn kleding en lingerie krijg ik regelmatig assistentie. Of deze nou altijd doelmatig is..... das de vraag!! Vandaag was Fleur mijn lieftallige assistente!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!