zaterdag 1 maart 2014

"Naaien en Stikken" Workshop en Boekpresentatie

Op zaterdag 22 februari was ik door Textielstad uitgenodigd voor de kick-off van het boek "Naaien & Stikken". Dit is de vertaling van het boek wat is geschreven naar aanleiding van de populaire BBC serie "The Great British Sewing Bee". Deze serie heb ik vorig jaar met veel plezier gevolgd. Afgelopen week is op BBC-2 de tweede serie van de British Sewing Bee gestart om 21.00 op dinsdagavond. Je kunt dus eens kijken, het is dit jaar een stuk moeilijker geworden voor de deelnemers!
Uitgeverij Tirion had deze kick-off samen met Textielstad georganiseerd en hierbij een 15-tal creatieve Bloggers uit Nederland en België uitgenodigd. Een aantal beginnende naaisters en wat meer ervaren naaisters. We werden hartelijk ontvangen door Eddie en medewerkers van Textielstad. En door Catrien Noppers en Marike den Brok van Tirion Creatief, de uitgever van het boek. Voor iedereen was er een goodiebag met daarin het boek Naaien en Stikken, een schaar, doosje spelden en een agenda.
Welkomst woord door Mariken den Brok
De bedoeling was om een keukenschort te naaien uit het boek, maar omdat ik thuis al 2 schorten heb hangen mocht ik een hemdje uit het boek maken.
Bij Textielstad mocht ik een mooi zijden stofje uitzoeken om daar het hemdje van te maken. Een van de behulpzame medewerksters had het patroon al voor mij uitvergroot in de juiste maat, dus daar kon ik mee aan de slag.

Ja ja! Ik had mijn Puzzeljasje aan ;-)
De andere bloggers gingen druk aan de slag met hun schorten. Er zaten voor mij een aantal bekende namen bij, leuk om deze dames in levende lijve te zien en een gezicht bij de naam te zien.
Er werd prima voor ons gezorgd, regelmatig wat te drinken en een heerlijke lunch!
Verder niet heel veel gekletst met de andere Bloggers want ik wilde natuurlijk het hemdje wel deze middag afkrijgen. Net als de anderen die hun schort af wilden hebben en Jos haar tas.
Mijn volgende blog gaat over het hemdje en het boek....
Textielstad en Tirion bedankt voor de uitnodiging! Het was een leuke dag en ervaring om mee te maken!

4 opmerkingen:

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!