woensdag 22 november 2017

Sparkling Denim Lingerieset

Jullie hebben nog het lingeriesetje tegoed wat ik maakte op het naaiweekend.

Het is een zelfgetekende bh patroon, welke ik vorig jaar eens tekenende op de Open Lingerieles bij Modevakschool Henriette Strijbosch naar aanleiding van een plaatje van een driedelige cup BH.

De lycra kocht ik vorig jaar november tijdens mijn eerste Lingerienaaiweekend van een mededeelneemster. Het is een jeanslooklycra met een lichtblauwe glitterprint. Toen Diana van Poetsie Patterns en Picturials vlak daarna bij mij op de koffie kwam nam ze toevallig een blauwe kant met een zilveropdruk mee om te laten zien. En laat die nou perfect matchen bij de lycra!
De Lycra
En nu dus eindelijk de tijd om er wat van te maken.
Het slippatroon tekende ik ook zelf en was een beetje aan het spelen met de restjes kant die ik had.
Hierboven heb ik de zijnaden van de slip aanelkaar gelegd en het kant in de breedte er tussen gelegd zodat de schulp aan voor een achterkant mooi zichtbaar is.
Hieronder had ik nog maar heel weinig kant en was het zoeken naar twee gespiegelde stukken en zo groot is het kanten voorpandje geworden.
Gelukkig dit keer genoeg lycra gekocht om er een hemdje bij te maken. Hiervoor maakte ik gebruik van het O2 patroon van Merckwaerdigh. Daar maakte ik al eerder hemdjes van.


5 opmerkingen:

  1. Is een mooie set geworden zo bij elkaar. Wij gaan komend weekend aan de slag...ben er nog steeds niet helemaal uit, wat ik nu precies wil gaan maken, maar er zal vast en zeker een bikini bijzitten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi Tialda. Leuk opgelost met die restjes kant. Zo moet je vanzelf creatief zijn en dat gaat je goed af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie materialen heb je gebruikt. Op naar het volgende setje?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In het echt is het setje nog veel mooier met de kleuren en de mooie spakle/glans op het kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WoW, daar sta ik dus met open mond naar te kijken, aan dit soort lingeriekunstwerkjes durf ik nog niet eens denken om ze te naaien. Heel knap Tialda!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!