dinsdag 23 januari 2018

Leren handtas Ingrid

Voor haar verjaardag vroeg vriendin Ingrid een leren handtas van mijn hand......
In een cognackleurige leer, beetje robuust en ze liet me een aantal voorbeelden zien....
Ik al mijn tassenmaak boeken afsneupen, maar een patroon zoals ze bedoelde zat er niet echt bij.
Dus maar zelf aan het tekenen en meten geslagen.
Leer ingekocht bij Leer en Meer in Den Bosch (bezoekje waard!!)
Voering stofje tijdje geleden al op de kop getikt en verstevigd met H640 volumevlies.

Voor het naaien van de leren tas haalde ik de Pfaff 260 te voorschijn, deze heeft zelfs een rolvoetje en dus ideaal om leer mee te naaien. Helaas zit er geen ritsvoetje bij. Dus heb ik ook delen met de Bernina 580 genaaid. Sowieso de delen die langzaam en nauwkeurig gestikt moesten worden want de Pfaff naaide nogal snel.
Het vergde met mijn zelf getekend patroon heel wat denkwerk hoe de tas mooi in elkaar te zetten. Vooral bij de rits en bovenrand. Maar eenmaal uitgepuzzeld ben ik zeer tevreden over het resultaat.
Het leer naaide ik uiteindelijk met een denimnaald 110 en de machines hadden het op de dikkere lagen het er best moeilijk mee. Ik heb een heel pakje naalden gebruikt!
Oeps
Ik heb sommige stukken met de handwiel gedaan omdat het te dik was.

Er is een prachtige tas onder mijn "gewone" naaimachines vandaan gerold!



Links een telefoonzakje en rechts een binnenzak

Dit weekend mocht Ingrid haar kado uitpakken en ze is er heel happy mee!!



13 opmerkingen:

  1. Whaw, dit is super mooi! Jammer dat het geen kooppatroontje is, want daar ging ik meteen mee aan de slag. Heb jij die handvaten ook zelf bekleed?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De handvatten heb ik zelf bekleed. Ik kocht daar speciaal koord voor.

      Verwijderen
  2. Prachtig! Hoe heb je dat patroon getekend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nam een foto van een tas die zij leuk vond als voorbeeld

      Verwijderen
  3. Je weet wanneer ik jarig ben he? ;-)
    Ik vind m werkelijk prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Prachtige kleur en een geweldig model.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooi. Zo fijn dat je de tas dan precies kan maken, zoals je hem wilt. Prachtig+

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Super mooi! Wat een prachtige tas.
    Gisteren dacht ik nog, mijn tas islam prima,maar een slag te klein. In de winkel vind ik niet wat ik zoek. Eigenlijk zou ik er zelf eentje moeten maken. Van stof, leer zie ik niet zitten.
    Toch maar een serieus over nadenken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf hoor. Ik ben ook van plan om een tas van leer te naaien en heb daar een speciale leernaald voor gekocht. Ik vind het resultaat geweldig mooi. Hoop dat het mij ook lukt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tas en bekende voering

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zot mooi! En dan nog een eigen uitgewerkt ontwerp, hoedje af hoor! Dat zal heel wat denkwerk en tijd in beslag genomen hebben, en daarna nog het avontuur van het naaien zelf. Maar wát een resultaat, ik sta met open mond te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!