vrijdag 24 augustus 2018

Nog meer Bralette's !

De 2 bralette's die ik eerder maakte bevielen goed. En vooral met het warme weer. Iets luchtigere dracht. Ik had nog aardig veel turquoise kant liggen dus daar maakte ik een bralette van. Ook weer van het patroon van So Sew Easy. Dit keer maakte ik geen sluiting aan de achterzijde. Gewoon over mijn hoofd aantrekken. Eens kijken hoe dat gaat.




Vervolgens maakte ik nog een proef versie van een Watson Bra, een kooppatroon van Cloth Habith en een..............
Bralette inderdaad!
En mocht je eens willen proberen een bh te naaien en je hebt nog niet zo veel ervaring dan is er ook een Watson Sew Along waarin stap voor stap met veel foto's wordt uitgelegd hoe je deze bralette kunt naaien. Het is een bh zonder beugels maar wel erg comfortabel en leuk om mee te beginnen lingerie te naaien. Waarom ik hem dan nu zelf naai? Gewoon omdat ik het leuk vind om dat soort (koop) patronen uit te proberen.

Ik heb de bh gemaakt van een restje tricot, restje elastiek en restje schouderband, kortom een restjes BH. Ook de sluiting matcht qua kleur niet helemaal..... Maar voor een proef was dat oké!


En dit is ook weer een lekker zittende bh, drukt de boel wel een beetje plat. Tja......
Maar voor erbij en met het warme weer of  's avonds op de bank onder een shirt is het een prima bh. En het tricot draagt ook erg fijn!
Oeps, ik zie dat ik wat dode papyrus moet verwijderen..waarom zag ik dat niet tijdens het foto nemen?

De slip die bij het patroon hoort heb ik ook gemaakt. Ook gewoon weer om uit te proberen, want vermoed dat mijn eigen getekende slips het lekkerst blijven zitten.

Van dit patroon wil ik een bikini gaan maken................ wordt vervolgt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!