zaterdag 15 april 2017

Zwembadpak

Sinds kort ga ik samen met mijn moeder zwemmen. Baantjes trekken in het zwembad. Iets meer sporten naast het wandelen. En tot nu toe gaat dit goed met mijn lijf.

In 2009 deed ik een cursus badpak maken bij Modevakschool Henriette Strijbosch en maakte er uiteindelijk twee. Eentje met cups en eentje gewoon glad
Maar normaliter draag ik tijdens het zonnen geen badpak, dus werden ze verder niet gedragen.

Echter nu ik ging zwemmen kwamen ze voor de dag. Beide badpakken pasten nog, maar diegene met de cups minder. Dus ging de ene badpak mee om te zwemmen. En dat ging ook helemaal prima, tot ik hem thuis uitwaste en het rubber elastiek in een keer helemaal vergaan was.

Dat werd een nieuw badpak!
In mijn voorraad lag nog een mooie lycra van spandexhouse, jaren geleden ooit een keer een aantal lycra's daar besteld. Samen met een restje blauwe lycra leek me dat een mooie combi.
Op de open lingerieles mijn oude tekening erbij gepakt, ik hoefde niks te veranderen dus een nieuw patroon belijning getekend. Tijdens het Sancho naaiweekend knipte ik het patroon uit en in de afgelopen tijd zo nu en dan de badpak in elkaar kunnen stikken.
Inmiddels is mijn badpak klaar en kan deze volgende week aan naar het zwemmen.


Bij een volgend badpak ga ik toch wat aanpassingen doen. Dit keer eigenlijk niet zo nagedacht over de vorm en model, gewoon het patroon gebruikt. Maar zou de volgende keer voor een hogere beenuitsnijding gaan en het armsgat wat meer uitdiepen Das toch wat minder degelijk.
Voor een body is de belijning wel prettig omdat je dan de naden niet ziet zitten onder een broek. Het badpak patroon is dezelfde basis als een body namelijk. En ik heb er wel een paar body's van gemaakt.

Maar voorlopig versier ik het zwembad met dit badpak!

8 opmerkingen:

  1. Whoah! Superleuk! Ik zwem zelf ook (naast het hardlopen, inderdaad een goede aanvulling op elkaar), maar ik koop mijn Speedos gewoon in de winkel ;-) Een hogere beenuitsnijding is inderdaad mooi, maar ook prettiger zwemmen als je (per ongeluk) eens een paar baantjes borstcrawl wil doen. Fijne pasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind m prachtig, de verschillende kleurscharkeringen zitten precies op de goede plaats en het extra blauw erbij maakt het extra fris. Veel plezier in het zwembad samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whow !! Wat 'n geweldig mooi badpak !! Zit heel mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi badpak...en hij mag voor jou idd iets minder degelijk...voor mij zou het een prima model zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi badpak. Hiermee kun je gezien worden! En een degelijk exemplaar voor baantjes trekken is erg comfortabel. Ik draag ook altijd een degelijk exemplaar als ik met de kinderen ga zwemmen of baantjes trek. Dan blijft alles zitten waar het moet. Scheelt kopzorgen.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk stofje heb je gebruikt voor je badpak.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!