donderdag 20 april 2017

Raindrops

Op de Sanchoclubdag op 5 nov 2016 kocht ik een lap digitale print tricot waar mijn oog meteen op was gevallen. Denim kleurig met waterdruppels erop.
Een tijd lang heeft deze in mijn "to do" bak gelegen omdat ik eigenlijk toch niet precies wist wat ik van zou maken. Eerste gedachte was een t-shirt maar kreeg geen leuk patroon in mijn hoofd. Op een avond met vriendlief overlegd, de lap voor me gehouden en hij vroeg waarom ik er geen jurk van maakte. Omdat ik (eindelijk) wat extra lengte stof had gekocht zat een model met korte mouwen er wel in.

Ik wilde dan iets speciaals met de hals doen. Dus Pinterest en facebook was hiervoor weer de inspiratie bron. Ik zag iets voorbij komen met een vierkante hals met driehoek punten erin.... Nu had ik nog een patroon voor een tricotjurk met vierkante hals liggen. Deze er bij gepakt en het patroon verbouwd.
Het is volgens mij origineel een patroon uit de Knip Juni 2011. Maar inmiddels al een paar keer aangepast en verbouwd. Nu heb ik hem naast de hals ook van een aansluitende belijning naar een gerende rok veranderd.

De hals werkte ik af middels een beleg en in de punten deed ik nog wat extra versteviging met H200 vlieseline.
Natuurlijk ook even een aan foto gemaakt met behulp van de Selfie-stick, Blijf dat lastig vinden om dan leuk op de foto te komen staan wanneer ik mijn arm zo hoog moet houden. Trek dan altijd grimassen (pijn in schouder/arm... tja)
Het was fris vanochtend! Temperatuur was net boven het vriespunt gekomen. Mooi fotografie weer, dat wel!

Als nou elke keer wanneer ik de jurk aantrek het zonnetje gaat schijnen? Dan trek ik hem vaak aan ;-)

13 opmerkingen:

  1. Prachtig geworden, de lap heeft gewoon gewacht op het juiste patroon! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige jurk maar vooral, hij staat je fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat een gave jurk! staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je super mooi model en stof is dat wat stevige tricot 🤔👌

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het staat je prachtig! De stof is heel mooi...ik zou het ook zo direct kopen!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gave jurk. Die stof vond ik ook mooi, maar zag er geen kledingstuk in. Maar nu ik jouw jurk zo zie... Tja, kan ook niet alles tegelijkertijd maken.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige stof en een dito jurk. Mooie halslijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig jurkje Tialda, stofje is echt gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, staat je perfect!
    Fijn weekend, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!