woensdag 31 oktober 2018

Aangepaste polo met achtersluiting (PDL kleding)



Naar aanleiding van een Facebook berichtje over aangepaste kleding wilde ik iemand verwijzen naar mijn blog en ontdekte dat ik nog niet over deze polo had geblogd. Wel op insta en fb foto's gepost, maar das op de lange duur lastiger terug te vinden. Dus snel nog even een blog verhaaltje erover schrijven met veel foto's van de sluiting en kraag.
Noot: Volgende keer een kamsnap minder en meer ruimte er tussen.

Ik kreeg dit keer de vraag om een shirt met polosluiting te maken. Het liefst ook weer van de Knitted Denim want dit draagt lekker en is rekbaar. Deze bestelde ik bij Textielstad maar bij ontvangst bleken daar diverse fouten en strepen op te zitten. Na een foto en mail contact met Textielstad lag er de volgende dag al een nieuwe lap in de bus!

Voor het patroon koos ik dit keer een heren polo uit de Knip 6/2017. Het achterpand knipte ik doormidden en verbrede beide delen zodat ze over elkaar heen vallen.
De kraag wilde ik dit keer anders doen. Niet door midden delen op middenachter.
Zo had ik de kraag de vorige keer gemaakt
Vind ik er toch te veel aangepast eruit zien. Op pinterest vond ik een plaatje van een kraag met staander die er veel netter en gewoner er uitziet. Op de ene helft loopt de kraag en staander door en op de andere helft zit een extra staander die met een kamsnap op de andere staander wordt bevestigd. Kraag erover slaan en je ziet er niks meer van!







Met bovenstaande fotoserie hoop ik dat het je duidelijk is geworden hoe de kraag in elkaar steekt.

Voorop een zak met een grappige applicatie, een beetje vrolijkheid.
De polo wordt veel gedragen!








4 opmerkingen:

  1. Hartstikke goed gedaan! Ik werk vaak met mensen die best pdl kleding kunnen gebruiken
    Had er ook al over nagedacht maar deze manier vind ik super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt. Ik vrees dat ik dat niet zo netjes kan hoor, maar het geeft me zeker ideeën om verder te puzzelen. Wat ik ook een heel goed idee vind, is om de sluiting op de rug lekker ruim te nemen, zo voel je minder snel een bobbel als het breed genoeg is. Fijn dat we zo handig zijn hè? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Héél mooi gedaan. Als ziekenverzorgende had ik veel moeite met strak zittende kledingstukken. Voor de cliënt ook vaak vervelend. Dit is zo'n fijne oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je laat weten wat je er van vindt!